• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091410503
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار کرمانشاه:

جهادکشاورزی باید تا پایان هفته سامانه "توزیع اینترنتی کالا" را ایجاد کند

جهادکشاورزی باید تا پایان هفته سامانه "توزیع اینترنتی کالا" را ایجاد کند

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تلاش برای کنترل قیمت کالاها یکی از اقدامات موثر دولت در 100 روز اخیر است، گفت: ما هم در استان وظیفه داریم این برنامه راهبردی و مهم دولت را با جدیت پیگیری کنیم.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان بر تلاش و جدیت بیشتر دستگاه های عضو این کارگروه برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها در استان تاکید کرد و  افزود: حدود 100 روز از دولت جدید می گذرد و در این مدت دو موضوع یعنی تلاش برای توسعه واکسیناسیون و کنترل قیمت کالاها در دستور کار رییس جمهور قرار گرفته که انصافاً در این زمینه ها  توفقیات خوبی حاصل شده است.

وی بیان داشت: توسعه واکسناسیون برای مبارزه با بیماری کرونا از اقدامات ارزشمند دولت است که باید شهادت دهیم در این مدت توان بالایی برای این کنترل این بیماری بکار گرفتند که نمونه بارز این موضوع کاهش چشمگیر فوتی های کرونایی از 700 تا 800 نفر در روز به حدود 70 تا 80 نفر است. این تلاش قدم بسیار بزرگ و موثری بوده که علیرغم شرایط کشور انجام شده و خوشبختانه نگرانی هایی که مردم در خصوص این بیماری داشتند برطرف شده، البتها باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم تا دچار سویه جدید این بیماری که در بعضی از کشورها شیوع پیدا کرده، نشویم.

بازوند با بیان اینکه تلاش برای کنترل قیمت کالاها یکی دیگر از اقدامات موثر دکتر رئیسی در 100 روز اخیر می باشد، ادامه داد: ما هم در استان وظیفه داریم که این برنامه راهبردی و مهم دولت را با جدیت پیگیری کنیم و به مقوله نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها توجه جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردم زمانی که مشاهده کنند حاکمیت و دولت در بازار کنار آنها هستند احساس دلگرمی می کنند، لذا روند کنترل و نظارت بر بازار نباید بگونه ای باشد که مردم احساس کنند تنها هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای محول شدن کار نظارت و کنترل بازار از وزارت صمت به وزارت جهادکشاورزی، این اقدام را عملی بسیار مهم برای کنترل بیشتر و موثرتر قیمت ها در بازار عنوان کرد و گفت: باید در استان طوری عمل کنیم که شاهد گرانی کالاها نباشیم و امیدواریم که تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط نهایت تلاش خود را برای توزیع مناسب و عادلانه کالاهای اساسی بکار گیرند.

استفاده از بسیجیان برای نظارت بر بازار

بازوند در ادامه به تفاهم منعقد شده بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بسیج مستعضفین برای بکارگیری نیروهای بسیج به منظور نظارت بیشتر بر بازار اشاره و این اقدام را بسیار موثر عنوان کرد و اظهار داشت: قطعاً حضور بسیج می تواند خیلی از نگرانی هایی که در جامعه برای افزایش قیمت کالاها وجود دارد را برطرف کند. در استان کرمانشاه هم حدود 600 نفر از بسیجیان برای کنترل بازار مشخص شده اند که یک کار بسیار ارزشمند است.

وی بر ارائه آموزش به این 600 نفر از افراد بسیجی برای ایفای نقش بهتر در جامعه به منظور کنترل بیشتر قیمت ها تاکید کرد.

هیچ نگرانی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر تامین میوه شب عید مردم استان بر اساس استفاده از نظرات کارشناسی و دقیق گفت: خوشبختانه با اتخاذ تصمیمات گرفته شده هیچ نگرانی برای تامین میوه شب عید در استان وجود ندارد که در این راستا اقدامات لازم برای تامین 250 تن سیب و 500 تن پرتغال نیز انجام شده، اما باید یک کار دقیق تر صورت گیرد که آیا همین مقدار کافی است و اگر کافی نیست از همین امروز نسبت به دریافت سهیمه های بیشتر از سوی جهادکشاورزی استان اقدام کرد.

اجرای شبکه توزیع ایتنرنتی کالاها یک اقدام موثر در بازار است

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توزیع ایتنرنتی کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ تا درب منزل مردم تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی موظف است تا پایان همین هفته نسبت به راه اندازی سامانه شبکه توزیع ایتنرنتی کالاها اقدام کند و هر کمکی که برای اجرای آن لازم است دیگر دستگاه ها باید همکاری و هماهنگی خود را داشته باشند.

وی بیان داشت: قطعاً راه اندازی سیستم و شبکه توزیع ایتنرنتی کالاهای اساسی گام بسیار ارزشمند در راستای کنترل بازار است که در این زمینه جهادکشاورزی موظف به اطلاع رسانی دقیق از نحوه اجرای این سامانه برای شهروندان است.

در این جلسه مقرر شد که مسئولیت دبیرخانه شورای آرد و نان استان با جهادکشاورزی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha