• یکشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400091410489
  • خبرنگار : 50176

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور:

جامعه جوان ما تشنه آشنایی با شهداست

جامعه جوان ما تشنه آشنایی با شهداست

ایسنا/لرستان رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور گفت: جامعه جوان ما تشنه آشنایی با شهداست، تشنه آشنایی با فرهنگ و انس گرفتن با آن روحیه است که باعث شده یک جوان زندگی، کار و خانواده خود را رها کرده و برای دفاع از دین و خاک جان خود را فدا کند.

مهدی عباسی در دیدار با خانواده شهید دانشجو اسماعیل سپهوند که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان و به مناسبت ۱۶ آذر برگزار شد، اظهار کرد: جریان شهادت همچنان ادامه دارد، به ویژه شهدای حرم و جوانانی که الان خیلی از آن‌ها دانشجو بودند و برای دفاع از کشور و جبهه مقاومت فداکاری کردند و انسان در مقابل عظمت این افراد می‌ماند.

وی ادامه داد: عظمتی در روح این بزرگان بوده که منجر می‌شود به مقام شهادت برسند، حاصل یک پیش‌زمینه و تربیت خانوادگی است.

عباسی با اشاره به این‌که دانشجویان امروز تلاش دارند در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، فرهنگی، خدمت‌رسانی به مردم و  ... راه شهدا را ادامه دهند، بیان کرد: این تصور وجود دارد که جوانان از این فضاها فاصله گرفته و بیگانه شده‌اند، اما واقعیت این است که اغلب جوانان ما هنوز دغدغه‌مند بوده و احساس می‌کنند که در قبال کشورشان وظیفه دارند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور، عنوان کرد: دانشجویان ما عموماً خود را مدیون شهدا دانسته و معتقد هستند این مسیر باید ادامه پیدا کند، شاید کوتاهی‌هایی از طرف امثال ما در معرفی شهدا به ویژه شهدای دانشجو شده است، اما کارهایی برای معرفی مسیر، رشادت‌ها و ایثارگری‌ها شده که لازم است در کشور اتفاقات جدی‌تری در این زمینه بیفتد.

وی افزود: ما در جهاد دانشگاهی اولین دبیرخانه شهدای دانشجو را در سازمان دانشجویان حدود ۱۵ سال پیش راه‌اندازی کردیم و بحث را جدی انجام دادیم در بحث آمار و شناسایی شهدای دانشجو در سراسر کشور انجام شد که به نظر من این موضوع را دستگاه‌های مرتبط باید جدی‌تر بگیرند.

عباسی تأکید کرد: جامعه جوان ما تشنه آشنایی با شهداست، تشنه آشنایی با فرهنگ و انس گرفتن با آن روحیه است که باعث شده یک جوان زندگی، کار و خانواده خود را رها کرده و برای دفاع از دین و خاک جان خود را فدا کند.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به این‌که اگر به فضای دانشجویی کشور نگاه کیم، این فرهنگ هنوز ساری و جاری است، بیان کرد: درست است مشکلات وجود دارد و جامعه جوان ما انتظاراتی دارد که برآورده نشده، اما اگر هنوز پای این مسئله بیفتد و لازم باشد خیلی از همین جوانان دانشجو که ممکن است اعتراضاتی داشته و به ظاهر با این فضا فاصله داشته باشند، اگر نیاز باشد جانشان را برای کشورشان فدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: لازم است این فرهنگ با کمک خانواده شهدا در بین جوانان و دانشجوها تقویت شود.

عباسی افزود: رسالت ما رساندن پیام این شهدا به نسل جوان است که اگر به خوبی انجام شود کمک می‌کند یک مقدار از بار شرمندگی شهدا و خانواده‌های آن‌ها بیرون بیاییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha