• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091007486
  • خبرنگار : 50167

/سکانس پایانی مناظرات دانشجویان ایران در زنجان/

صعود تیم‌های دانشجویی زنجان به مرحله کشوری مسابقات مناظرات دانشجویان ایران

صعود تیم‌های دانشجویی زنجان به مرحله کشوری مسابقات مناظرات دانشجویان ایران

ایسنا/زنجان مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در زنجان به کار خود پایان داد.

شامگاه دیروز (۹ آذرماه) مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در زنجان با شعار «مناظره فرصتی برای گفت‌وگو» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد.

هدف از برگزاری مناظرات دانشجویی، آموزش اصول یک بحث منطقی، عقلانی و مبتنی بر استدلال به دانشجویان بوده که در عین رعایت اخلاق و پرهیز از توهین به مخالف و احترام به آراء و نظرات مخالف، دیدگاه خود را پیش ببرند و قدرت تحمل دیدگاه مخالف را داشته باشند.

مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) در زنجان، ۵۰ دانشجو از مراکز آموزش عالی استان در قالب ۱۶ تیم به رقابت پرداختند که دانشگاه زنجان با حضور ۹ تیم و ۲۴ دانشجو بیشترین مشارکت را داشته و بعد از آن سایر مراکز آموزش عالی در قالب تیم‌های مختلف از قبیل دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی، دو تیم از مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی، دو تیم از دانشگاه علوم‌‎پزشکی و یک تیم از دانشگاه پیام‌نور استان حضور داشتند.

در نهایت تیم‌‎های کوک و رویش به نمایندگی از دانشجویان استان زنجان، به مرحله کشوری دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اعزام خواهند شد.

همچنین در مرحله فینال تیم‌های کوک و رویش در موضع موافق و مخالف با گزاره «مشکلات اقتصادی علت اصلی قانون گریزی است» که تیم‌ رویش با امتیاز ۸۲ مقام دوم و تیم کوک با امتیاز ۸۶ مقام اول استانی را کسب کردند.

در رده‌بندی این مسابقات، تیم‌های اوژن و جهادگران به ترتیب در موضع مخالف و موافق با گزاره «بحران آب در ایران ناشی از شرایط زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی است» به رقابت پرداختند که تیم اوژن با امتیاز ۹۴ مقام سوم استانی را کسب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha