• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090906746
  • خبرنگار : 71402

کتاب تازه‌ای درباره ترامپ، این بار از زبان افسر سابق سیا

کتاب تازه‌ای درباره ترامپ، این بار از زبان افسر سابق سیا

براساس کتاب جدیدی، دونالد ترامپ در هفته‌های پایانی دوران ریاست جمهوری خود، دیگر از طرف افسران اطلاعاتی گزارش دریافت نمی‌کرد. این ارائه گزارش، پس از وقوع شورش ۶ ژانویه در کنگره آمریکا متوقف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دیلی میل، این اطلاعات جدید در کتاب یک افسر سابق سیا آماده است و به تازگی از طرف مرکز مطالعات و تحقیقات این نهاد منتشر شده است.  

تازه‌ترین نسخه از کتاب تاریخی "آشنایی با رئیس‌جمهور" که ۱۹۵۲ تا ۲۰۱۶ را پوشش می‌دهد، نوشته جان هلگرسون است که اولین بار در ۱۹۹۶ به چاپ رسید و به گزارش‌های اطلاعاتی ریاست جمهوری که به دست ترامپ می‌رسید، نگاهی انداخته است؛ فردی که هلگرسون او را در فرایند اطلاعاتی، "مشکوک و ناامن" توصیف می‌کند.

هلگرسون با استناد به مصاحبه بت سانر که گزارش‌دهنده به رئیس‌جمهور بود، می‌نویسد: ترامپ هفته‌ای دو مرتبه گزارش دریافت می‌کرد و بعد از انتخابات ۲۰۲۰ هم ارائه گزارش‌ها برای مدتی ادامه داشت. وقتی سانر قبل از عزیمت ترامپ به مارالاگو گزارش داد، او به سانر گفت به زودی او را می‌بیند. گزارش‌دهی قرار بود از شش ژانویه از سر گرفته شود اما دیگر هیچ قراری بعد از حمله به کنگره گذاشته نشد.

حمله به کنگره آمریکا موجب شگفتی جهان شد و مردم شاهد یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره بودند که تلاش داشتند فرایند تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را مختل کنند. پس از این شورش، ترامپ برای دومین بار به اتهام تحریک این حمله استیضاح شد.

در این کتاب همچنین آمده است که تیم دونالد ترامپ برای انتقال ریاست جمهوری سال 2016 از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، "به طور کامل آماده نبودند"، ظاهراً به این دلیل که آنها انتظار پیروزی را نداشتند.

هلگرسون نوشته است: تیم ترامپ به طور کامل برای عملیات انتقال آماده نبود، ظاهراً انتظار نداشتند که ترامپ در انتخابات پیروز شود».

سخنگوی ترامپ هنوز به جزئیات جدید این کتاب واکنشی نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha