• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400090604183
  • خبرنگار : 50250

معجزه واکسیناسیون/ اضافه شدن رنگ آبی به نقشه کرونایی چهارمحال و بختیاری

معجزه واکسیناسیون/ اضافه شدن رنگ آبی به نقشه کرونایی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت رنگ قرمز از نقشه کرونایی کشور حذف شد و اکثر شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند و تنها ۲۲ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، رنگ نارنجی نیز از نقشه کرونایی چهارمحال و بختیاری حذف و اکنون رنگ آبی نیز به نقشه کرونایی استان پس از مدت‌ها اضافه شد.

به گزارش ایسنا، پس از انجام گسترده واکسیناسیون از شهریورماه در کشور به مرور شاهد کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا، میزان بستری و مبتلایان بدحال در مراکز درمانی بودیم، به گفته کارشناسان باید بالای ۸۵ درصد جمعیت هدف واکسن کرونا را تزریق کنند تا بتوانیم با خیال آسوده‌تر محدودیت‌های کرونایی را کاهش دهیم، اما تا آن زمان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اولویت باشد.

قطعا تاثیر واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست، اما عده‌ای درصدد هستند این مسئله را کمرنگ کنند و با ایجاد هراس افراد را از مراجعه به مراکز واکسیناسیون منصرف کنند، این مسئله نتیجه‌ای جز طولانی شدن فرآیند بیماری کرونا و ادامه‌دار بودن تلفات این بیماری نخواهد داشت، زیرا اگر جامعه هدف واکسینه نشوند، شاهد تبدیل پاندمی کرونا به اندمی نخواهیم بود.

خروج چهارمحال و بختیاری از وضعیت پرخطر

سید راشد جزایری- معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان از حالت پرخطر کرونایی خارج شده‌اند، اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان کوهرنگ در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند، از این تعداد ۱۲ بیمار با حال عمومی نسبتا بد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شده‌ و تحت مراقبت قرار دارند و همچنین از ابتدای شیوع کرونا ۱۷۲۶ بیمار جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

جزایری در خصوص جمعیت واکسینه شده در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۸۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون دوز اول و ۶۹.۷ درصد نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ۶۵.۲ درصد هر دو دوز واکسن  و ۸۶.۵ درصد نیز یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند، همچنین در جمعیت بالای ۶۰ سال ۹۵ درصد واجدان شرایط دوز اول و ۹۱.۴ درصد نیز به‌طور کامل واکسینه شدند، در جمعیت ۱۸ تا ۶۰ سال پوشش کامل واکسیناسیون به ۶۶.۷درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین فوتی کرونایی در استان در روز دو نفر و در هفته ۱۴ نفر بوده است، تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۸۶ هزار و ۲۰۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۲۹ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha