به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت ساز کاریک، کسب و کارها هم با تغییرات مختلفی که اتفاق افتاده رنگ نو به خود گرفته و با شیوههای جدید راهاندازی شده است. فروش اینترنتی و تبلیغ و بازاریابی در فضای اینترنت یکی از پدیدههایی است که به تازگی رواج پیدا کرده و اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. طراحی سایت ابزار مورد استفاده برای کسب و کارهای اینترنتی است.
طراحی سایت چیست؟
طراحی سایت به این معناست که یک وب سایت طراحی و ساخته شود یا اینکه یک وب سایت قدیمی مجددا بهینه سازی شود. شرکتهای طراحی سایت کار خود را مطابق با اصول و قواعدی انجام میدهند که میتوان آنها را مراحل طراحی سایت قلمداد کرد. کوتاهی کردن در هر مرحله یا انجام ناقص آن باعث میشود خروجی کار مطلوب نباشد و سایت عملکرد مطلوبی نداشته باشد.
مراحل طراحی سایت
۱-مرحلهی اول: تحقیق
در صورتی که بخواهید طراحی سایت به هدف مورد نظر خود برسد باید آن هدف را به طور دقیق شناسایی کرده باشید و به صورت دقیق بررسی کنید برای رسیدن به آن هدف چه کارهایی را باید انجام دهید. به طور مثال در مواردی که طراحی سایت به منظور فروش اینترنتی انجام میشود، باید نیازهای مشتری و شیوههای هدایت او به آخرین مرحله و پرداخت هزینه را در نظر گرفت.
پس طراح ابتدا باید نیاز سنجی جامعهی هدف را انجام دهد و با مخاطبان به خوبی آشنا شود و سپس کار طراحی سایت را شروع کند.
۲-برنامه ریزی
بعد از آشنا شدن با مخاطبان و شناخت نیاز آنها برنامه ریزی برای رسیدن به هدف مهمترین اقدام طراح سایت است. همهی ما میدانیم کاری که مطابق با برنامه پیش نرود، ماحصلی به جز هدر رفت هزینهها و مطلوب نبودن نتیجه نخواهد داشت. پس باید یک طرح کلی برای کار خود تنظیم کنید و برنامهی سئو کردن و بهینه سازی سایت را مشخص کنید .
در این بخش باید استراتژی سئو با استفاده از کلمات کلیدی، عکسهای با کیفیت و هاست و دامنهی مناسب مشخص شود. یک طرح یا نقشه برای سایت در نظر گرفته شود و ایدههای کلی، منو، رابط کاربری و .... درنظر گرفته شود و در نهایت توسعهی محتوای سایت مدنظر باشد.
طراحی سایت موفق یک فرایند دنباله دار است. یعنی شما بعد از تعیین هدف و طراحی نمیتوانید کار خود را رها کنید و موظف هستید برای سایت محتواهایی متناسب با هدف تولید کنید. تولید محتوای مناسب و دقیق به راحتی بازدید سایت را بالا میببرد و عملکرد آن را بهتر میکند.
۳-طراحی گرافیک سایت
طراحی سایت به معنای ایجاد یک نما و ظاهر برای سایت است. در این مرحله با استفاده از یک قالب کلی و عناصر داخلی آن مانند طرح بخش بالای سایت، فوتر سایت و ساختار فهرست و موارد دیگر ایجاد میشود. طراح سایت با توجه به اطلاعاتی که در مراحل قبل به دست آورده است و با استفاده از خلاقیت خود میتواند این مرحله را به خوبی انجام دهد.
۴-کد نویسی و برنامه نویسی
در این مرحله از کدهای برنامه نویسی استفاده میشود. این کدها به عنوان یک رابط عمل میکنند که اطلاعات و دادهها توسط مرورگر و در فضای وب قابل استفاده شود. برای کدنویسی شیوههای مختلفی وجود دارد که هزینه و زمان مشتری تعیین کنندهی روش انتخابی است.
۵-راه اندازی سایت
برای بالا آورن سایت یا لود کردن آن در فضای وب باید به نیازهای سخت افزاری مانند هاست و دامنه و ... توجه کرد. علاوه بر آن طراح سایت باید مهارت کافی برای انجام این کارها را داشته باشد. طراحان سایت که کار خود را به صورت حرفهای انجام میدهند یک چک لیست از کارهایی که باید انجام دهند تهیه میکنند و مطابق با آن عمل میکنند. این کار باعث میشود چیزی از قلم نیفتد.
۶-پشتیبانی از سایت
شرکتهای طراحی سایت موظف هستند بعد از اتمام کار، درصورت بروز مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنند. خدمات پشتیبانی یکی از مواردی است که احتمال موفقیت سایت را تضمین میکند. علاوه بر رفع مشکل و بروز رسانی، طراح سایت این توانایی را دارد که بعد از مدتی سایت را گسترش دهد، امنیت وب سایت را تامین کند، فایل پشتیبان از سایت تهیه کند یا مشکلات هاست و سرور را حل کند.
پیگیری دقیق مراحل طراحی سایت عامل مهمی در طراحی سایت موفق است. در این صورت میتوان از طراحی سایت انتظار بازده خوب داشت. طراحان سایت حرفهای و متخصص این مراحل را به دقت زیر نظر دارند و اجرا میکنند. بهترین شرکت طراحی سایت مراحل طراحی سایت را در نهایت دقت، با هزینهی مقرون به صرفه و در زمان مناسب انجام میدهد.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات