• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400090100527
  • خبرنگار : 50184

مدارس شنا در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

مدارس شنا در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات شنا کرمانشاه از در دستورکار قرار گرفتن راه اندازی مدارس شنا در همه استخرهای کرمانشاه خبر داد.

پیمان جاویدان در نشست امروز(اول آذر) با  استخرداران کرمانشاه، بااشاره به شرایط زرد کرونایی کرمانشاه، اظهارکرد: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، در این شرایط استخرها می توانند بازگشایی شوند، بنابراین استخرهای کرمانشاه هم می توانند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که از سوی فدراسیون شنا ابلاغ شده، تمامی استخرها برای ادامه فعالیت خود باید اقدام به تاسیس مدارس شنا کنند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون دو استخر در کرمانشاه اقدام به راه اندازی  مدرسه شنا کرده اند، گفت: اکنون که پس از 22 ماه تعطیلی فعالیت استخرها در کرمانشاه از سرگرفته شده، امیدواریم استخرداران استان اقدام به راه اندازی مدارس شنا کنند.

وی آموزش و استعدادیابی را از مهمترین اهداف راه اندازی مدارس شنا در استخرها خواند و گفت: باتوجه به جایگاه مهمی که رشته شنا، شیرجه  و واترپلو در میادین مختلف جهانی و المپیک دارد، فدراسیون با این اقدام به دنبال توسعه این رشته ها و کشف استعدادهای جدید است که استخرها نقش مهمی در این میان دارند.

جاویدان در ادامه راه اندازی مسابقات باشگاهی بین استخرهای کرمانشاه را از دیگر برنامه های پیش رو در این هیات خواند و گفت: پس از راه اندازی مدارس شنا، تیم های باشگاهی استخرهای کرمانشاه نیز شکل می گیرند و مسابقاتی بین آنها برگزار می شود که این موضوع می تواند ایجاد انگیزه و رقابت را بین علاقمندان به شنا در استان به همراه داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: در کرمانشاه 25 استخر داریم که از این تعداد 21 مورد فعال هستند و شیوع بیماری کرونا خسارات زیادی را به آنها وارد کرده و اکنون که دوباره شرایط بازگشایی آنها فراهم شده، امیدواریم بتدریج از بحرانی که طی دوسال با آن دست به گریبان بوده اند خارج شوند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری کرونا تنها 10 نفر از قهرمانان و ملی پوشان این رشته در کرمانشاه امکان استفاده از استخرها را داشتند، گفت: با بستری که برای فعالیت این قهرمانان فراهم کردیم، خوشبختانه دو نفر از آنها به اردوی تیم ملی دعوت شدند و علی سراوندی هم برای اولین بار در تاریخ این رشته در کرمانشاه به مسابقات جهانی شنا اعزام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha