• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400083023512
  • خبرنگار : 50165

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت:

دانش‌بنیان‌ها برای حل مشکل کسری بودجه وارد میدان شوند

دانش‌بنیان‌ها برای حل مشکل کسری بودجه وارد میدان شوند

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان‌ برای حل مشکل کسری بودجه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری ظهر امروز (۳٠ آبان‌ماه) در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج که در سالن اجتماعات مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که در این حوزه کار می‌کنند شاید محصولات تولیدی آن‌ها کم باشد ولی این تولیدات برکت زیادی دارد که محصولات حوزه‌های دانش‌بنیان و فن‌آورانه از جمله این تولیدات است.

وی افزود: در سال ۱۳۰۴ قانون حمایت از اختراعات تصویب شد و پس از آن قانون اجرای اختراعات، ثبت اختراعات و ایده‌ها در طول ده‌ها سال تصویب شده و عضویت در پروتکل مادرید، کنوانسیون پاریس، معاهدات همکاری و ... اتفاق افتاده و حال قانون حمایت از مالکیت صنعتی در صحن مجلس در حال بررسی است.

این مسئول با بیان اینکه قانون جدید به دنبال حمایت از فرآیند و فرآورده است، ادامه داد: این قانون برای فعالان حوزه حق‌ تلقی می‌شود و این به دلیل اهمیت این موضوع است. اگر به سمت مسائل فناورانه حرکت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد، زیرا روش‌های سنتی دیگر پاسخ‌گو نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خواستار مطالعه قوانین توسط فعالان بخش علمی شد و تاکید کرد: فعالان بخش علمی و فناوری کشور به جای اینکه منتظر حمایت باشند و گلایه کنند، قوانین موجود را مطالعه کرده و حق قانونی خود را از مسئولان ذی‌ربط مطالبه کنند.

باقری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در بخش بودجه، یادآور شد: در حال حاضر کشور ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و  ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، به عبارت دیگر به اندازه کل بودجه کشور کسری داریم تا علاوه‌ بر پرداخت بدهی، درآمد و هزینه‌های امسال برابر باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور، هیچ سیاست‌مداری به اندازه رهبر معظم انقلاب به علم اهمیت نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ورود در اقتصاد، این مشکل را حل کنند. ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه‌ بر افزایش درآمد، اعتلای کشور را به همراه دارد و افراد با این دو هدف می‌توانند وارد حوزه دانش‌بنیان شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha