• چهارشنبه / ۲۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082620334
  • خبرنگار : 71415

سفر وزیر دفاع انگلیس به اوکراین برای نشان دادن حمایت

سفر وزیر دفاع انگلیس به اوکراین برای نشان دادن حمایت
وزیران دفاع اوکراین و انگلیس

وزیر دفاع انگلیس در جریان سفرش به کی‌یف، پایتخت اوکراین، به دیدار ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور رفت؛ اقدامی در راستای به نمایش گذاشتن حمایت، آن هم در زمانی که اوکراین و کشورهای ناتو نسبت به تحرکات ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، در روزهای اخیر به ابراز حمایت "تزلزل ناپذیر" کشورش از اوکراین پرداخته و گفت که از کی‌یف در مواجهه با اقدامات خصمانه روسیه حمایت می‌کند و در عین حال با ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 مخالف است.

زلنسکی در بیانیه‌ای پس از دیدارش با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، از انقعاد توافقی چارچوبی برای استفاده از اعتبارات انگلیس به جهت تقویت قابلیت‌های نیروی دریایی اوکراین و کمک به این کشور برای خرید موشک، ساخت کشتی‌های موشکی و یک پایگاه نیروی دریایی در دریای آزوف استقبال کرد.

سفر وزیر دفاع انگلیس به اوکراین برای نشان دادن حمایت

بر اساس بیانیه‌ای که در وبسایت ریاست جمهوری زلنسکی منتشر شده است، وی گفت: انگلیس به شریک اصلی ما در ساخت ناوگان اوکراین تبدیل شده است.

اوکراین و کشورهای ناتو نسبت به تحرکات نیروهای ارتش روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرده اند. مسکو نیز به نوبه خود اوکراین، آمریکا و متحدانش را به ارتکاب رفتارهای بی ثبات کننده از جمله در دریای سیاه متهم کرده است.

ژنرال نیک کارتر، ارشدترین مقام نظامی انگلیس، گفت که اکنون خطر بالا گرفتن یک جنگ تصادفی بین غرب و روسیه نسبت به هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد، بیشتر شده است.

روابط اوکراین و روسیه پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 و بالا گرفتن درگیری در شرق اوکراین بین نیروهای اوکراینی و نیروهای تحت حمایت روسیه در همان سال فروپاشید.

غرب و روسیه همچنین بر سر بحران مهاجران در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا و مرز با بلاروس، همپیمان نزدیک مسکو، مشاجره پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha