• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400082519384
  • خبرنگار : 71620

مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

محرم‌زاده: منظور فیاضی از تقویت نگرش آخرت گرایانه کودکان چیست؟

محرم‌زاده: منظور فیاضی از تقویت نگرش آخرت گرایانه کودکان چیست؟

نماینده مردم اهر و هریس در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش مدرک دکتری مسعود فیاضی را بی ارتباط توصیف کرد و گفت: منظور وزیر پیشنهادی از تقویت حیات طیبه و تقویت نگرش آخرت گرایانه بر دامنه تربیت کودک و نوجوان ایرانی به زبان ساده چیست؟

به گزارش ایسنا، احمد محرم زاده یخ فروزان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش  و پرورش گفت: اگر مجلس عصاره فضایل ملت است، کمیسیون آموزش و  تحقیقات مجلس عصاره فضایل مجلس در این حوزه است. این کمیسیون تخصصی نسبت به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی منفی داده است. مخالفت بنده اما به جهت دلسوزی به نظام آموزش و پرورش است وگرنه شخصیت حقیقی ایشان برای همه ما محترم است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه مدیران آینده مملکت به دست اموزش و پرورش تربیت می‌شوند، گفت: بنده از لحاظ تخصصی، کارشناسی و از روی دلسوزی مخالفت می‌کنم. فیاضی هفت سال مدیر آموزش و پرورش یا مدیر کدام مدرسه بوده است؟ مدرک دکتری ایشان از یک نهاد قانونی تحت پوشش وزارت علوم نیست. آیا نهاد نخبگان صلاحیت صدور مدرک دکتری دارد؟

وی خطاب به فیاضی گفت: علل نخبگی شما چیست که از کانون نخبگان دکتری فقه گرفتید؟ شما در سوابق خود از شورای راهبردی فضای مجازی بر سازمان پژوهش صحبت کردید. این فعالیت چه ربطی به آموزش و پرورش دارد؟ طرح شما بر مشارکت بخش غیردولتی بر تأمین نیازهای آموزشی دقیقا چیست؟ شما در مطالعات خود از رتبه بندی معلمان نام بردید. در این مطالعه به چه نتیجه‌ای رسیدید؟

این عضو کمیسیون عمران مجلس تحصیلات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را غیرمرتبط دانست و گفت: در مدرک شما جز فقه چیزی دیده نمی‌شود. مدرک تحصیلی شما در جای خود ارزشمند است اما شما چگونه خود را کارشناس مهدکودک‌ها و در جای دیگر کارشناس بودجه معرفی می‌کنید؟ در فعالیتتان از آسیب شناسی برنامه‌های پنج سال گذشته یاد کردید. در این آسیب شناسی به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ گزارش مطالعات کجا ثبت شده است؟

محرم زاده یخ فروزان افزود: وزیر پیشنهادی در مطالعات خود چندین مرحله به سند تحول اشاره کردید، به نظرتان چرا تا به حال این سند اجرایی نشده است؟ تعارض منافع یکی از عوامل بزرگ انحطاط آموزش و پرورش ایران است. باید شفاف کنید که منظورتان از آموزش طبقاتی در ایران چیست؟ شما در برنامه هایتان به تقویت بسته‌های کمک درسی اشاره کردید این در حالی است که این روند همان کم رنگ کردن کتاب درسی و پررنگ کردن کتب کمک درسی است که مافیا در آن نقش بازی می‌کند.

وی در ادامه مخالفتش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با استناد به برنامه‌هایش گفت: شما به نبود بودجه رفاهی معلمان اشاره کردید که نکته مثبتی در برنامه شماست، اما راهکاری برای آن معرفی نکردید و آن را در حد آرزو و آمال رها کردید. منظور شما از تقویت حیات طیبه دانش آموزان به زبان ساده چیست؟ منظور شما از تقویت نگرش اخرت گرایانه بر دامنه تربیت کودک و نوجوان ایرانی چیست؟  در برنامه‌هایتان به کرات از محل محور بودن مدرسه و تعامل آن با مسجد یاد کردید، به نظرتان شاخص عملیاتی شدن این برنامه چه قدر است؟

محرم زاده افزود: سازمان تربیت کودک در تئوری، لازم اما در عمل جنایت است چرا که باعث ایجاد مافیا در این خصوص می‌شود. همچنین شما سابقه معلمی و تدریس در مدارس دولتی را نداشته‌اید و علیرغم اینکه به خوبی به اولویت‌ها و آسیب‌های آموزش و پرورش اشاره کرده‌اید و سابقه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس را داشته‌اید اما برنامه عملیاتی برای موضوعات مطرح شده خود ندارید، لذا نظرات شما خوب است اما در حوزه عمل هیچ اقدامی وجود نداشته و ندارد. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تأکید کرد: تعدادی از نمایندگان معتقد هستند در صورت عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رئیس جمهور سه ماه دیگر برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد در صورتی که تفسیر شورای نگهبان از این موضوع تنها برای یک بار صورت می‌گیرد پس باید با دقت نظر نسبت به وی رأی داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha