• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1400082519341
  • خبرنگار : 71613

رحمان محمدی‌راد: لیگ باید فشار داشته باشد/ مصدوم‌های سال گذشته را یادتان رفته؟

رحمان محمدی‌راد: لیگ باید فشار داشته باشد/ مصدوم‌های سال گذشته را یادتان رفته؟

سرمربی تیم والیبال سپاهان در مورد انتقاد برخی از مربیان به برگزاری دو بازی در هفته گفت: دوستانی که از خستگی و مصدومیت می نالند، یادشان رفته سال گذشته در دور برگشت چقدر کرونایی و مصدوم داشتیم؟ مگر با آن شیوه برگزاری بازیکن مصدوم و خسته نمی‌شد؟

به گزارش ایسنا، هفت هفته از لیگ برتر والیبال مردان گذشته و سپاهان با پیروزی در تمام دیدارهای خود صدرنشین و تنها تیم بدون باخت لیگ است.

رحمان محمدی‌راد  سرمربی تیم والیبال سپاهان در مورد شرایط تیم خود به ایسنا گفت: در زمان مناسبی یارگیری کردیم، تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌ و برای مسابقات آماده شدیم. شرایط ما خوب است اما هنوز در مرحله گروهی هستیم و مرحله پلی‌آف تعیین کننده خواهد بود. از عملکردمان رضایت داریم، امیدوارم سلامت بازیکان را برای مراحل مهم حفظ کنیم و کیفیت بازی‌مان را ارتقاء بدهیم.

او در مورد انتقاد برخی از مربیان لیگ به برگزاری دو بازی در هفته و فشاری که بر تیم‌ها وارد می‌شود، بیان کرد: نمی‌دانم لیگ باید چگونه باشد که به تیم‌ها فشار نیاید؟ لیگ باید فشار داشته باشد. فدراسیون جلسه‌ای را با حضور مدیران عامل و مربیان تیم‌ها برگزار کرد و نظرات آنها را در مورد نحوه برگزاری مسابقات گرفت. طی آن جلسه به جمع‌بندی نرسیدیم و قرار شد هر باشگاه نظر خود را به صورت مکتوب به فدراسیون ارسال کند. نظر باشگاه ما آن زمان و اکنون برگزاری بر اساس آیین‌نامه مسابقات است که در جلسات هیات رئیسه بررسی و مصوب می‌شود. بر اساس آیین‌نامه تعداد تیم‌ها باید ۱۲ تیم باشد، مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شود و مرحله پلی‌آف داشته باشد.

محمدی‌راد در ادامه افزود: وقتی لیگ را با ۱۶ یا ۱۴ تیم برگزار می‌کنند این مشکلات هم به وجود می‌آید. برخی پیشنهاداتی در مورد برگزاری متمرکز یا مشابه لیگ ملت‌ها دادند، اما کجای دنیا لیگ متمرکز یا به شکل لیگ ملت‌ها برگزار می‌شود؟ ما جزو ۱۰ تیم برتر جهان هستیم و لیگ ما جزو لیگ‌های خوب دنیا است که کیفیت آن هر سال بالاتر می‌رود. اگر لیگ را به صورت دیگری برگزار کنیم که دیگر اسمش لیگ نیست.

او با بیان اینکه همه تیم‌ها این سختی‌ها را می‌کشند، ادامه داد: زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد از آنجایی که تجربه نداشتیم و واکسن نزده بودیم، ‌مسابقات به صورت متمرکز برگزار شد اما در همان شیوه هم مصدوم داشتیم. برخی اکنون اعتراض می‌کننند مسابقات سنگین است و هفته‌ای دو مسابقه داریم اما در شیوه متمرکز هفته‌ای سه بازی داشتیم. از طرفی عدالتی هم در برگزاری وجود نداشت چون ما تیم‌های شهرستانی سالن تمرین و وزنه نداشتیم، مسافرت می‌کردیم و ۵، ۶ شب هزینه هتل می‌دادیم. حداقل در این شیوه رفت و برگشتی عدالتی وجود دارد و همه تیم‌ها به یک شکل مسابقه می‌دهند.

سرمربی تیم والیبال سپاهان در ادامه بیان کرد: ما هم سختی‌های این شیوه را می‌کشیم اما به نظرم خاصیت لیگ همین است. ما اکنون می‌خواهیم مثل تمام دنیا پای تماشاگران را به سالن مسابقات باز کنیم، حالا برویم دوباره مسابقات را متمرکز برگزار کنیم؟ بعد کجا برگزار کنیم؟ در تهران که باید پول هتل بدهیم، سالن تمرین نداریم و نمی‌توانیم هیچ کاری بکنیم؟ دوستانی که از خستگی و مصدومیت می‌نالند، یادشان رفته سال گذشته در دور برگشت چقدر کرونایی و مصدوم داشتیم؟ مگر با آن شیوه برگزاری بازیکن مصدوم و خسته نمی‌شد؟ من انتقادی به صحبت‌های دوستان ندارم و فقط نظر خودم را می‌گویم. اگر آنها خسته‌اند ما هم خسته ایم و شرایط برای همه یکسان است، اما لیگ یعنی همین.  

محمدی‌راد در مورد به کارگیری سیستم ویدئو چک توسط باشگاه سپاهان در لیگ گفت: باید در تمام سالن‌ها و مسابقات ملی و باشگاهی از بهترین کیفیت ویدئوچک برخوردار باشیم. هیچ مسابقه سطح بالایی اکنون بدون ویدئوچک برگزار نمی‌شود، یعنی مسابقه‌ای که بدون ویدئوچک برگزارشود همراه با حواشی و مشکلات است و اکنون هم شاهدیم که اشتباهات در لیگ برتر هر روز بیشتر می‌شود. آقای داورزنی در همان جلسه در این مورد هم صحبت کرد که همه باشگاه‌ها به صورت قانون، ویدئو چک داشته باشند اما هیچ باشگاهی موافقت نکرد و اکنون حواشی را می‌بینیم. وظیفه باشگاه‌ها و مسئولان برگزاری مسابقات است که ویدئوچک در سالن مسابقات باشد.

او افزود: ما هنوز به صورت کامل و جامع دستگاه ویدئوچک را خریداری نکرده‌ایم. از شرکت سازنده ایرانی خواستیم یک جلسه در بازی با شهرداری ارومیه به صورت آزمایشی در سالن ما نصب کند که خوشبختانه کیفیت خوبی داشت. قرار است گزارش آن همراه با نسخه‌هایی از بازی که نیاز به استفاده از ویدئوچک داشت را تهیه و برای هیات رئیسه ما ارسال کنند تا بعد از تائید، ویدئوچک ایرانی در سالن ۲۵ آبان اصفهان نصب شود و استفاده کنیم. امیدوارم این جمع بندی هرچه زودتر انجام شود و ما اولین باشگاهی باشیم که از ویدوئو چک استفاده می‌کنیم. واقعا نیاز است تا آرامش داشته باشیم و کار فنی خود را انجام بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha