• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400082418461
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان:

آماده‌سازی پارک‌های تخصصی ورزش در زنجان آغاز شد

آماده‌سازی پارک‌های تخصصی ورزش در زنجان آغاز شد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان با بیان اینکه با توجه به آسیب‌هایی که اغلب شهروندان در استفاده نادرست از دستگاه‌های ورزشی در پارک‌ها می‌بینند، گفت: پروژه ضبط کلیپ‌های آموزشی با موضوع استفاده صحیح دستگاه‌های ورزشی آغاز شده و در مرحله پایانی قرار دارد.

غلامرضا نظری شامگاه دیروز (۲۳ آبان‌ماه) در کارگروه ورزشی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان که در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید زیرساخت‌ها اصلاح شده و مردم به سمت ورزش هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مقطعی و کوتاه‌مدت به‌ صورت جشنواره‌ها، همایش‌ها و مسابقات که طی سنوات گذشته با همکاری هیئت‌های ورزشی انجام شده با استقبال خوبی روبه‌رو شد، گفت: نیاز است که کارهای ماندگار و اثرگذار را هدف قرار داده و از رویکرد مقطعی خارج شویم.

نظری به عملکردهای اساسی که در حوزه ورزش انجام شده و نمونه‌های آن در کشور کم است، اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی پارک‌های تخصصی ورزش در استان آغاز شده است؛ در حال حاضر دو پارک لاله واقع در شهرک آزادگان و پارک علم و فناوری در حال آماده‌سازی هستند که پارک لاله، پارک تخصصی بدمینتون و پارک علم و فناوری به ورزش بسکتبال اختصاص داده شد.

این مسئول افزود: در این دو پارک با همکاری هیئت بدمینتون و بسکتبال ضمن استفاده از قهرمانان، آموزش و مسابقات مردمی با مبالغ کم حتی رایگان لحاظ شده تا تحرک و نشاط شهروندان بالا برود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان اظهار کرد: مردم به دلیل نبود بستر مناسب و اطلاع‌رسانی درست از ورزش‌های همگانی فاصله گرفتند. سعی بر این است از طریق رسانه‌ها، فضاهای شهری و بیلبوردها، تبلیغات و آگاه‌سازی عموم در خصوص زندگی سالم و ورزش‌های همگانی صورت گیرد.

از موارد دیگر که در این کارگروه مطرح شد، راهکارهایی برای ترویج ورزش همگانی و ورزش‌هایی از جمله دوچرخه‌سواری بود و برای توسعه دوچرخه‌سواری، اختصاص مسیرهای ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین برنامه‌های استعدادیابی در بستر آموزش‌وپرورش انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha