• دوشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400082418381
  • خبرنگار : 50260

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

کتاب خوب، مهمترین ابزار برای استقلال فکری کودکان است

کتاب خوب، مهمترین ابزار برای استقلال فکری کودکان است

ایسنا/اصفهان کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: کتاب خوب، مهمترین ابزار برای استقلال فکری کودکان و کمال انسان است و فرهنگ کتابخوانی باید از دوران مدرسه نهادینه شود.

محمد رضا معصومی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه دنیای انسان‌ها نمی‌تواند جدا از کتاب و مطالعه باشد. با گرامیداشت هفته کتاب، با هدیه کتاب به دیگران و به ویژه کودکان، زندگی آنها را با دانش و آگاهی همراه کنیم. 

وی افزود: با همه‌گیری کرونا، بسیاری از فعالیت‌های خانواده‌ها مانند گردش، سینما، مدرسه و دانشگاه تعطیل شده است و شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» برای هفته کتاب امسال، نشانی است برای مردم.

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان، تصریح کرد: تکنولوژی مهمترین رقیب کتاب و مطالعه شده است. بنابراین ضرورت دارد که فرزندان را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنیم تا در هجوم اطلاعات شبکه های اجتماعی، بازی‌های کامپیوتری و برنامه‌های تلویزیونی، فرصتی برای اندیشیدن، گفت‌وگو، و شناخت خود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: ترویج کتابخوانی نیازمند آموزش‌هایی برای انتخاب کتاب با کیفیت، فعالیت‌های قبل و بعد از کتابخوانی، روش‌های جذاب کتابخوانی، ایجاد فضای مناسب برای مطالعه و ایجاد علاقه به کتاب در کودکان و نوجوانان است.

برنامه‌های هفته کتابخوانی در مدارس کاشان

کارشناس مسئول فرهنگی، هنری مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: هفته کتاب، فرصتی بی‌همتا و هدفمند است تا کودکان ایران با خواندن و مطالعه، لذت زندگی آگاهانه را تجربه کنند به ویژه آنکه تاریخ و تمدن ما با فرهنگ گره خورده است که در آثار بزرگانی مثل سعدی، حافظ، مولانا، فردوسی به یادگار مانده است.

وی افزود: توزیع یک هزار جلد کتاب کودک در مدرسه‌های روستایی، تقدیر از معلمان نویسنده، جشن نذر کتاب با حضور خانواده‌ها، تقدیر از تسهیل‌گران جام باشگاه‌های کتابخوانی و تقدیر از دانش آموزان نویسنده از جمله برنامه های هفته کتاب در مدارس کاشان است.

معصومی گفت: برنامه های جشن هفته کتاب، با اهدا ۶۰۰ جلد کتاب کتابخانه شخصی استاد محمد نظری، پیشکوست فرهنگی کاشان به کتابخانه مرکز تحقیقات معلمان این شهر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha