• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400082317727
  • خبرنگار : 50184

اجرای رویداد ملی "فهما" در 570 مسجد کرمانشاه

اجرای رویداد ملی "فهما" در 570 مسجد کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه از اجرای سومین رویداد ملی فهما در 570 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام افشین کلات پور در نشست خبری امروز(۲۳ آبان) با اشاره به اجرای سومین رویداد ملی فهما در کرمانشاه، اظهار کرد: در این رویداد که از ۱۶ مرداد امسال همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شده، کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت هایی را در قالب موضوعاتی که از مرکز ابلاغ شده اجرا می کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت هایی که توسط اعضای این کانون ها انجام می گیرد، در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده و به هر فعالیت امتیازاتی تعلق می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه مهلت ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد را تا 30 آذر اعلام کرد و گفت: امسال حدود ۴۶ برنامه در قالب سه شبستان(موضوع اصلی) و ۱۲ رواق(سرفصل) برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد پیش بینی شده است.

وی فرهنگ، دانش و نور را سه موضوع اصلی رویداد امسال دانست و گفت: در زیرمجموعه این سه موضوع سرفصل هایی همچون کتاب، رسانه، همدلی، دانش، سرود، نور، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی و فرهنگ در نظر گرفته شده است.

کلات پور با بیان اینکه در سطح کشور 26 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با حدود سه میلیون نفر عضو در این رویداد شرکت کرده اند، گفت: در استان کرمانشاه نیز 570 کانون با 31 هزار نفر جمعیت این طرح را اجرا می کنند.

وی به شعار "به توان مردم" سومین رویداد ملی فهما اشاره کرد و افزود: با این شعار مردمی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف است، کانون های های فرهنگی و هنری مساجد وارد عرصه جدیدتری شده اند بگونه ای که بین مردم، با مردم و برای مردم کار کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه با تاکید براینکه رویداد ملی فهما طرحی کارشناسی شده است، گفت: از سال 1371 تاکنون که کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشور شکل گرفته اند، در کنار برنامه هایی که به شکل بومی در استان ها اجرا می شوند، تمام برنامه هایی که از مرکز ابلاغ می شود همه در قالب یک اتاق فکر طراحی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت حدود سه سال از اجرای این رویداد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد وارد یک رقابت سالم شده اند که میزان فعالیت های بیشتری از آنها دیده می شود.

کلات پور یادآور شد: جذب حداکثر کودکان و نوجوانان به نماز جماعت، هدایت و گسترش و نقش آفرینی کانون ها در پیشرفت و آبادانی محله، ارتقاء کمی و کیفی برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف مهمی است که در اجرای این برنامه دنبال می شود.

وی در ادامه یکی از مهمترین سرفصل ها در این رویداد را برنامه مسابقات قرآنی "مدهامتان" عنوان کرد که در زیرمجموعه موضوع نور قرار دارد و گفت: مدهامتان به معنای دو باغ خرم و سبز، بزرگترین رویداد قرآنی بچه های مسجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اضافه کرد: این رویداد پانزدهمین دوره ای است برگزار می شود که طی دوسال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا به شکل مجازی و در قالب رویداد ملی فهما اجرا می شود و شرکت کنندگان آثار خود را در رشته هایی همچون قرائت ترتیل، اذان، حفظ کل، حفظ جزء 30، قرائت نماز، مکبری، مفاهیم و ....از طریق کانون فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند.

وی در پایان به استمرار فعالیت های کانون های استان در ایام شیوع کرونا اشاره ای داشت و گفت: در این ایام تنها نهاد فرهنگی در کشور بودیم که با تغییر رویکرد از فرهنگی به امدادی کار را تعطیل نکردیم.

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha