• جمعه / ۲۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400082116021
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

زمینه انتقال زندانیان دیگر استان‌ها به محل سکونتشان فراهم می‌شود

زمینه انتقال زندانیان دیگر استان‌ها به محل سکونتشان فراهم می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ای از زندانیان این استان از دیگر مناطق کشور هستند و با تامین اعتبار لازم، زمینه انتقال زندانیان اهل دیگر استان‌ها به محل سکونت و زادگاه‌شان فراهم می‌شود.

حمید ملانوری روز گذشته ۲۰ آبان در مراسم افتتاح مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان مرکزی بیرجند افزود: تفاوت‌های فرهنگی متاثر از این شرایط آسیب‌زاست و تبعات زیادی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی گفت: به منظور کاهش این آسیب‌ها با در اولویت قرار دادن بند نسوان، موضوع انتقال زندانیان به زادگاه خود را دنبال می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار کرد: این اقدامات تربیتی و اصلاحی، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تلاش‌هایی که در راستای تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات صورت گرفته، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به حدیث نبوی(ص)، تامین نشدن معاش را عاملی برای بروز بزه عنوان کرد و گفت: به عنوان یک خدمتگزار در استان از همه کسانی که به دلیل بی‌توجهی مدیران به جامعه، معیشت‌شان با مشکل مواجه شده و گرفتار زندان شده‌اند، عذرخواهی می‌کنم.

ملانوری ادامه داد: از بزرگترین اهداف انقلاب این بود، جامعه‌ای داشته باشیم که حرمت و عزت آدم‌ها در آن حفظ شود و مردم در محیط دارای کرامت و حرمت زندگی کنند.

وی گفت: اینکه جامعه عاری از جرم و بدون هیچ تخلفی باشد، مبالغه است اما می‌توانیم شرایطی داشته باشیم که میزان بزه اندک باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خیلی از مسایل و اتفاقات به‌واسطه نبود اطلاع و آگاهی و نیز نبود مهارت و توانمندی در تامین معاش رخ می‌دهد گفت: آسیب‌ها و گرفتاری‌هایی همچون جهل و فقر در کنار هم که قرار می‌گیرند، زمینه‌ساز بروز مسایل و معضلات بزرگ می‌شوند.

وی افزود: از بزرگترین وظایف و مهمترین هنر مدیریتی ما باید این باشد، جامعه را به سمتی ببریم که کمترین زمینه بروز جرم و تخلف در آن فراهم باشد.

ملانوری با تاکید بر اینکه زندانی شدن هر یک نفر، افراد و خانواده‌های زیادی را متاثر می‌سازد تصریح کرد: بخشی از این افراد حتی بعد از آزادی به‌واسطه نداشتن مهارت، ناتوانی در تامین معاش زندگی یا داشتن سوء‌پیشینه که سبب می‌شود کسی به آنها کار ندهد، دوباره گرفتار زندان می‌شوند و باید تلاش کنیم زمینه آزادی زندانیان فراهم شود.

وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار گیرد، گفت: طی چند روز آینده، شورای اشتغال استان برای تصمیم‌گیری درخصوص اشتغال زندانیان در حبس و حتی بعد از آزادی آنان تشکیل می‌شود تا در زمینه اشتغالزایی و تامین معاش این افراد تصمیم‌گیری شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات اشتغال و معیشت زندانیان از دستور کارهای جلسه بعدی ستاد توسعه خاوران نیز خواهد بود، افزود: اگر بتوانیم زمینه‌های فکری، مهارتی و معیشتی را فراهم کنیم، بخشی از این افراد به زندگی بر می‌گردند.

وی با تقدیر از اقدام اداره کل زندان‌ها در راه‌اندازی بند قرآنی گفت: کسانی که استعداد و گرایش به این موضوع را دارند، می‌توانند به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

در این مراسم به دستور دادستان کل استان، یک زندانی جوان ۱۵ ساله حافظ قرآن آزاد شد.

استاندار خراسان جنوبی با هدف بررسی شرایط موجود و نحوه خدمات‌دهی به زندانیان از بازداشتگاه عمومی بیرجند بازدید کرد.

همچنین مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای شهید لاجوردی در زندان مرکزی بیرجند به منظور ساماندهی دوره‌های حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان افتتاح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha