• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400082015558
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد:

طلایه‌داران گام دوم انقلاب در شورای دانش‌آموزی نماد خودباوری را به نمایش می‌گذارند

طلایه‌داران گام دوم انقلاب در شورای دانش‌آموزی نماد خودباوری را به نمایش می‌گذارند

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: طلایه‌داران گام دوم انقلاب در شورای دانش‌آموزی نماد خودباوری، روحیه مسئولیت‌پذیری و تعبیر اندیشه‌ها را به نمایش می‌گذارند.

محمد مهرافزون در بیست و چهارمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی که در دبیرستان دوره دوم فرزانگان برگزار شد، ضمن اشاره به جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی به‌عنوان اهداف اصلی شورای دانش‌آموزی، اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی در مدارس، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش و یکی از ارکان اصلی و اثرگذار مدرسه و از پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه است که می‌تواند باراهکارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در فرآیند آموزشی مدارس پیش بروند. شورای دانش‌آموزی در مدرسه با پیگیری و درایت می‌تواند بازوان توانمند مدیر مدرسه و زبان گویای دانش آموزان باشد.

وی همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دیگر دانش آموزان را از وظایف اعضای شورای دانش‌آموزی دانست و تصریح کرد: ارکان مدرسه بر دانش‌آموز محوری است و این مهم نشان از اهمیت دانش آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت دارد و نقش اساسی را در حفظ و ادامه انقلاب به عهده دارند و در واقع انتخابات دانش‌آموزی نوعی آموزش دموکراسی به فرزندانمان است که مردم‌سالاری دینی را تبلیغ می‌کند تا آینده بهتری را برای این مرز و بوم رقم بزنند و به‌واسطه حضور در این عرصه اعتمادبه‌نفس و خودباوری آن‌ها شکوفا می‌شود، دانش آموزان با تغییر نگرش باید به این باور برسند که دوران تحصیل، طلایی‌ترین فرصت برای افزایش سهم فرد از دانایی و توانایی بوده از ویژگی‌های یک کاندیدای خوب در مدرسه داشتن تقوا، راست‌گویی، انتقادپذیری، الگو بودن، داشتن هدف، فعال بودن و... است.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد ضمن تأکید به بیان ارزشمند رهبر معظم انقلاب که امید و اتکا کشور در آینده به نوجوانان و جوانان می‌داند، خاطرنشان کرد: این نوجوانان و جوانان ایران اسلامی در شوراهای دانش‌آموزی در واقع مسئولیت‌پذیری، پایبندی به قانون، اخلاق‌مداری و تعهد به وعده‌های انتخاباتی را تمرین می‌کنند. شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر مشارکت و تربیت اجتماعی تقویت روحیه پرسش‌گری را نیز تقویت می‌کند و خرسندیم که دانش آموزان ما در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنند و دانش آموزان ما امروز با مشارکت و حضور فعال در این انتخابات در مدرسه که به‌عنوان جامعه کوچک شناخته می‌شود، قدم‌به‌قدم برای انتخابات سرنوشت سازی مانند ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی آماده می‌شوند تا بتوانند با انتخاب‌های خود آینده کشور را انتخاب کنند.

مهرافزون ترویج مشارکت‌جویی و هم‌اندیشی در سطح جامعه را ماحصل انتخابات شورای دانش‌آموزی دانست و اضافه کرد: کسانی که در این انتخابات به‌عنوان نامزد انتخاب می‌شوند، یکسری وظایف برعهده دارند که باید به نحو احسن انجام دهند همچنین بهره‌گیری از نظرات دانش آموزان در طرح مدرسه محوری، تکریم شخصیت علمی دانش‌آموزان، مشارکت در تصمیم سازی، تمرین مشارکت‌جویی و بیان دیدگاه‌ها و نظرات، توجه و عمل بر خواسته‌های عملی دانش‌آموزان، اجرایی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس، بهره‌گیری و بهبود در تصمیمات از دیگر اهداف انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha