• پنجشنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400082015491
  • منبع : نمایندگی مازندران

به روز رسانی شد/

آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران برگزار شد

آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران برگزار شد

ایسنا/مازندران آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران در سالن الغدیر سپاه برگزار شد.

با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان، آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران،اعضای مجمع نمایندگان مازندران، مسئولان استانی و کشوری، نیروهای مسلح، مدیران کل استانی و مسئولان شهرستانی، آیین تودیع و معارفه استاندار مازندران در سالن الغدیرسپاه کربلا مازندران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، از زحمات حدود ۳ ساله احمد حسین‌زادگان تجلیل و سیدمحمود حسینی‌پور نوری به عنوان استاندار جدید معارفه شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران در این مراسم، اظهار کرد: اختلاف سلایق سیاسی موجب می شود که اتفاق های دولت های گذشته، برجسته نمی شود و سرمایه های اجتماعی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه ۱۱۱۱ روز مسئولیت سنگین استانداری مازندران را به عهده داشتم و نه برای آمدن لابی کردم و نه برای ماندن، تصریح کرد: حق دولت است که نماینده خود را برای اجرای سیاست عمومی خود در استان اجرایی کند.

استاندار سابق مازندران با بیان اینکه کشور سالها زیر ظالمانه ترین تحریم ها است تا جایی که مردم با آن عادت کردند بعلاوه در کنار آن بلای طبیعی نیز در دوران ما به وقوع پیوست،گفت: سه سیل را تجربه کردیم، بعلاوه تحریم ها با همه شدت و حدت در دوره ما اتفاق افتاد.

حسین زادگان تصریح کرد: سیل ۶۰۰۰ واحد مسکونی را از بین برد و ۱۱ شهرستان را درگیر کرد، طرح کنترل مدیریت سیلاب باید حتما در مازندران انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عقب افتادگی مازندران واگرایی است و اختلاف هایی که ما مازندرانی‌ها داشتیم، همانند منطقه آزاد، ما را به عقب انداخت، افزود: تلاش شد با تعامل و همدلی در توسعه مازندران تمرکز کنیم.

استاندار سابق مازندران با اشاره به اینکه ما می توانیم در منطقه آزاد افتخار کنیم که مدلی ارائه داده شد، تمام استان را دیدیم و به یک نقطه معطوف نشد،یادآورشد: در بحث برق اگر نمی جنبدیم بحران بزرگی صورت می گرفت و پروژه های زودبازده در این زمینه، افتتاح شد و در محمودآباد نیز ۱۰ درصد آبهای سطحی استان جمع آوری می شود در حالیکه به نسبت کشوری ۴۰ درصد است و برای رفع آن، نیاز به برنامه های ملی است.

وی تصریح کرد: باید هم حفظ وضع موجود صورت می گرفت و هم باعث ارتقای آن می شدیم، به عنوان مثال نگذاشتیم کارخانه های مازندران تعطیل شود، باید از تمام ظرفیت های کشور به دور از سیلقه گرایی استفاده کنیم.

حسین زادگان یادآورشد: در این مدت بیش از ۲۰۰ کارخانه به مرحله تولید بازگشت، کشاورزی مازندران را باید حتما اقتصادی نگه می داشتیم، توجه به شیلات با موضوع افزایش تولید و توجه به ماهیان خاویاری، توجه به گلخانه، در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بحث زراعت چوب، حدود ۱۶۰۰ هکتار زراعت صورت گرفت،افزود:۸۷.۵ درصد دریا آزاد شده است و به دنبال اسکله دریایی بودیم و ۱۳۴ نقطه به دنبال مجوز بودیم که امضای منابع طبیعی مانده است.

حسین زادگان تصریح کرد: اسکله چندمنظوره ای که سایت پشتیبان مزارع خاویاری و هم به عنوان اماکن گردشگری خواهد بود.

وی افزود: مازندران پایتخت گردشگری با محوریت ساری در سال ۲۰۲۲ در سازمان اکو شده است بعلاوه با صندوق ضمانت صادرات قرار داد بستیم،ریسک سرمایه گذاری با کشورهای سی آی اس به مراتب بالاتر از اروپا است و باید این صندوق راه می افتاد.

حسین زادگان با بیان اینکه براساس دیپلماسی اقتصادی، با ولگاگراد، ارمنستان، استان های جنوبی عراق ارتباط گرفتیم، تصریح کرد: پسماند از اولویت ها و چالش های اساسی مازندران است.

وی افزود: زباله سوز نوشهر، به بهره برداری رسید و در ساری ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و همچنین در فریدونکنار و بابلسر خط پردازش آن ایجاد شده و در بهشهر و آمل به دنبال سرمایه گذار هستیم.

استاندار سابق در خاتمه یادآورشد: در حوزه زیرساخت های ورزشی، استادیوم ۵ هزار نفره نور، نوشهر، شهید سلیمانی به بهره برداری رسید.

*مازندران پایین ترین نرخ مهار آب در کشور را دارد

غلامرضا شریعتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این جلسه، اظهار کرد: درخواست مجمع نمایندگان از رئیس جمهور و وزیر کشور، استاندار بومی بوده است، این استان افتخارات فراوانی دارد و برجسته آن، حماسه ۱۰ یگان رزم مازندران در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه مازندرانی‌ها، غرب کشور را پاسداری کردند و امنیت امروز، غرب کشور مرهون ابوعمار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود فداکاری های زیاد، این تاریخ بازگو نشد.

شریعتی با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری مازندران، تولید ثروت است و با آن می تواند کشور را اداره کند، گفت: تولید ثروت راهی جز مسیر کارآفرینی ندارد.

وی با بیان اینکه مازندران استان کشاورزی، دامپروری، زراعت و باغبانی است، تصریح کرد: آنچه کشاورزی به آن نیاز دارد مهار آب بوده و پایین ترین شاخص نرخ مهار آب در کشور مربوط به مازندران است.
رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه پروژه های آبی که امروز در سطح استان نیاز به پول دارد حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: در یک دوره کشت، این پول به بیت المال برمی‌گردد بعلاوه
امروز با واردات برنج بخش زیادی از ارز کشور خارج می شود

شریعتی تصریح کرد: رهبری فرمود راه علاج مشکلات این کشور اقتصاد مقاومتی بوده و بهترین بخش آن نیز، کشاورزی است، کشاورز با امکانات و اراده خود به پای کار می آید و کافی است مسئولان تسهیلگری کند.

وی با بیان اینکه مانع مردم برای سرمایه گذاری نشویم،بیان کرد:با همت استاندار مازندران، طرح های بزرگی در حوزه اشتغال، همانند پتروشیمی امیرآباد و شهرک سردار سلیمانی، به راه افتاده است و باید ببینیم در بخش مانع زدایی چه کردیم.

*حضور استاندار جدید باید سبب تحول بزرگی در مازندران شود

آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران  در این مراسم اظهار کرد: باید حال و روزگار کشور و استان عوض شود و احسن الحال رقم بخورد و هدف از تودیع و معارفه این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه "در سفر زندگی آمد و شد کار ماست، تا پسری در رسد، هم پدری می‌رود، تصریح کرد: تا مدیر جدیدی بیاید مدیر قدیمی جایش را به وی می دهد و این آمد و شدها کار ما در حوزه  مدیریت و مسئولیت‌هاست و امری طبیعی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نباید دلخوش به پست و مقام باشیم، اموری است که به امانت در اختیار ما قرار دارد، تصریح کرد: در آینده از ما خواهند پرسید، نظام، اسناد بالادستی، مشکلات استان، فعالیت میدانی لازم، توصیه های رهبری در حوزه اختیار استاندار انجام گرفته یا خیر و پاسخ به آن سخت است.

وی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت استان مازندران با فرهنگ و ظرفیت فراوان، چشم‌انداز خدمت استاندار جدید است،یادآورشد: منظور از تحول، تغییر افراد نیست، بلکه تحول معیشت و اوضاع احوال مملکت، در جهت مثبت است.

لایینی با بیان اینکه اگر دل بسته به دنیا نباشیم، برای استاندار شدن لابی گری نمی کنیم و روزی هم که تودیع می کنند ناراحت نمی شویم،افزود: تا به امروز روضه امام حسین را می خواندیم مردم گریه می کردند اما الان باید روضه مردم را بخوانیم و امام حسین گریه کنند.

وی افزود:امروز در شرایطی قرارداریم که به خانواده هایی بر میخوریم که فرزندانشان نه کاری، نه ازدواجی و نه سر و سامانی ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان برخورداری مانند مازندران، نباید ۱۰۰ها هزار انسان تحت پوشش نهادهای حمایتی باشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این دو سه فرصت مهم اقتصاد دریا، گردشگری، جنگل، کشاورزی، آب و هوا نه تنها مازندران را اداره می کند بلکه مملکت نیز برخوردار می‌شود، افزود: فضائل زیادی در مازندران از سوی مسئولان صورت گرفته اما مشکلات فراوان بوده که نشان از ناکاآمدی ها است.

لایینی با اشار به اینکه باید با حضور استاندار جدید تحول بزرگی در مازندران صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: مدیریت جدید نباید همانند گذشته، به کار خود ادامه دهد، استاندار جدید باید بلندپرواز باشد.

وی افزود: راه اندازی قطار محلی پرسرعت، در استان های شمالی کشور و یا حتی در همین شهرهای مازندران، می تواند نمونه ای از این بلندپروازی باشد.

لایینی یادآورشد: بنادر مازندران تبدیل به محل واردات شده است در حالیکه مازندران خود یک کشور است و از روی صادرات می تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم در حالیکه امروز به کمتر از یک میلیارد دلار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه صنعت چوب و کاغذ ستاره شمال و خاورمیانه است و آنچنان با مدیریت های ضعیف آن را زمین زدند، از کارآمدی انداختند، گفت: بدون اینکه مسئولان بدانند، مسئولی که ۱۰ ماه پیش بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهکار بود و امروز بیش از ۷۰ میلیارد تومان سودآوری دارد را یک شبه تغییر می دهند، استان بزرگتر دارد و باید سوال پرسید و یک شبه ورود نکند.

وی افزود:مسائل فرهنگی در دولت سیزدهم باید در دستور کار قرار گیرد و در مسائل معیشتی اگر چیزی به مردم نمی دهیم، حداقل جیب مردم را نزنیم.

لایینی خاطرنشان کرد: اثر ارزهای ۴۲۰۰ تومانی در سفره مردم کجاست، دلاری که به حدود ۳۰ هزار تومان می رسد نشان می دهد از جیب مردم برداشتیم و این امور درست نیست.

وی در ادامه بیان کرد: حسین زادگان مدیر متحرک بود و پشت میزنشین نبود، اطلاعات خوبی از اوضاع استان داشت، قدردان همه مسئولانی که دلشان برای مردم می سوزد و با هر سلیقه ای در چارچوب نظام هستند، هستیم.
این مسئول افزود: جریان انقلابی باید تقویت شود، برجستگی های مردم مازندران بسیار مهم است، اینا استان باید ویژه دیده شود؛ فرصت پروری بسیار مهم است، کم کردن هزینه ها و نظارت بر آنها اهمیت دارد.

*نگاه فرابخشی،منشا تحول پایدار و توسعه ماندگار در مازندران

حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در آغاز این مراسم، با عرض خیرمقدم به مسئولان کشوری و استانی، اظهار کرد: زحمات و تلاش های حسین زادگان در تاریخ استان مازندران همانند سایر خدمات استانداران گذشته، درج خواهد شد و طبیعی است که در دوران بسیار سخت تحریم‌ها، حوادث غیرمترقبه استان و اپیدمی کرونا ممکن است بخش عمده ای از کارها را تحت الشعاع قرار داده باشد.
وی با خیر مقدم به استاندار جدید مازندران نیز تصریح کرد: با توجه به اشرافیت به مسائل استان و نگاه فرابخشی، می توانند منشا تحول پایدار و توسعه ماندگار باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تصریح کرد: حسین زادگان تلاش کرد با یک بازتعریف در حوزه متغیرهای مربوط به ایجاد رضایتمندی عمومی و اجتماعی  همراه با کارآیی، تعریفی جدید از حوزه های مختلف ارائه دهد.
حسن نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت نگاه این بود که کارآیی و احساس رضایت عمومی نه تنها، خود امنیت ساز است، در کنار آن توسعه جدی اقتصادی را فراهم می کند.

وی افزود: اگر امروز در حوزه های زیرساختی شاهد آغاز یک تحول بودیم و برخی کارهای بزرگ به انجام رسید و برخی در حال انجام است، ناشی از همین نگاه است.

این مسئول با بیان اینکه نگهداری زیرساخت های موجود، از اولویت های استاندار مازندران بود،تصریح کرد: اقداماتی که در حوزه زیرساخت ها اتفاق افتاد و تلاش های انعقاد قرارداد فاینانس که در نزدیکی امضای قرار داد است، نشان دهنده توجه به اصل کارآیی و رضایت عمومی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآورشد: در حوزه اجتماعی با توجه به اثرگذاری مستمر مولفه های اجتماعی و متغییرهای متفاوتی که نقش دارند، تلاش شد بتوانیم با ایجاد یک نگاه واحد، در این حوزه گام های اساسی برداشته شود.
وی افزود: در شکل گیری نهادهایی که می توانند به بسط مشارکت کمک کنند همواره دقت نظر شد.

حسن نژاد یادآورشد: در دو حادثه سیل، نقش نیروهای مردمی و بسیج هرگز فراموش نخواهد شد و در حوزه کرونا نیز این یک دلی فراموش نمی شود.

وی تصریح کرد: در روستاها بیش از ۲۵۰۰ نهاد یا سمن داریم که در ارتباط جدی با نهادهای مسئول محلی در حال کار کردن هستند و می توانند فرهنگ مشارکت را در استان افزایش دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه در حوزه سیاسی نسبت به مولفه های توسعه سیاسی استان باید گفتمان واحد داشته باشیم، تصریح کرد: هماهنگی با نخبگان می تواند هزینه های توسعه را کمتر کند و تلاش شد تا با همه نهادها و سازمان ها تعامل صورت بگیرد.

حسن نژاد خاطرنشان کرد: این نگاه ها توانست در کنار استعدادهای استان، نه تنها در معارضه با بخش های دیگر هچگونه ریزش سرمایه اجتماعی نداشته باشیم بلکه شاهد افزایش سرمایه های اجتماعی نیز بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha