• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081915201

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد اعلام کرد؛

جمع آوری ۴۱۲ دکل ارتباطی طی ۴ سال/برنامه‌ریزی برای ایجاد سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد پایدار

جمع آوری ۴۱۲ دکل ارتباطی طی ۴ سال/برنامه‌ریزی برای ایجاد سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد پایدار

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد گفت: از سال ۹۶ تاکنون و در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری و ساماندهی دکل های مخابراتی ۴۱۲ دکل از سطح شهر جمع آوری شده است.

محمد جواد رجائیان افزود: در کنار جمع آوری ۴۱۲ سایت و دکل مخابراتی طی چهار سال ۱۳۲ دکل و سایت نیز تجمیع شده‌ که این امر موجب جلوگیری از احداث و نصب ۲۶۸ سایت مخابراتی و دکل در شهر شده است.

وی افزود: همچنین در راستای حفظ سیما و منظر شهری دکل‌های مخابراتی به شکل درخت طراحی و در بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری جانمایی و نصب شده‌ است. از این پس مجوز نصب دکل‌های ارتباطی در بوستان‌ها پس از تائید کارگروه مکان‌یابی شهرداری صرفا در قالب طرح زیباسازی درختی اقدام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه برای کاهش تعداد دکل‌های ارتباطی از دکل‌های ترافیکی استفاده ۲ منظوره شده، اظهار کرد: بر همین اساس از این دکل‌ها در کنار کاربری ترافیکی با نصب تجهیزات به عنوان دکل مخابراتی و ارتباطی استفاده شده که موجب کاهش آلاینده‌های بصری در سطح معابر شهر شده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای نیز به همراه داشته است.

رجائیان ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده پس از پایان قرارداد BOLT با شرکت‌های مخابراتی کلیه دکل‌های احداث شده به مالکیت سازمان فاوا شهرداری مشهد در خواهد آمد که از این محل سالانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد پایدار ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: توجه به سیما و منظر شهری ایجاد ملاحظات پدافند غیرعامل، توسعه پوشش شبکه مخابراتی شهر مشهد و جلوگیری از گسترش بی رویه سایت‌های مخابراتی از اهداف طرح ساماندهی سایت‌های مخابراتی بوده که با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha