• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081914883
  • خبرنگار : 50180

برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: خانواده‌ها برای جلوگیری از افت تحصیلی به مدارس اعتماد کنند

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: خانواده‌ها برای جلوگیری از افت تحصیلی به مدارس اعتماد کنند

ایسنا/کرمانشاه بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کرمانشاه برگزار شد.

مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز(19 آبان) در مراسم نمادینی که به این مناسبت در دبیرستان شاهد علامه مجلسی کرمانشاه برگزار شد، شورا و مشورت را زمینه‌ساز رشد تفکر و اندیشه عنوان کرد.

 یزدان‌پناه با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش آموزی یک گام مثبت در راستای اجتماعی شدن دانش آموزان است، گفت: حضور در این نوع از انتخابات‌ می‌تواند در ایجاد تجربه در دانش‌آموزان برای شرکت در انتخابات‌های بزرگ و اثرگذار کشور موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ شرکت موثر در انتخابات در آینده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در انتخابات‌ مختلف و از جمله انتخابات دانش‌آموزی حضور آگاهانه داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا فرد اصلح را در انتخابات برگزینند.


 خانواده‌ها برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان به دستگاه تعلیم و تربیت اعتماد کنند

وی در ادامه گریزی هم به آغاز تدریجی آموزش حضوری در مدارس داشت و گفت: از پانزدهم آبان در مدارس متوسطه دوم استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آموزش حضوری به صورت تدریجی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز و قرار شده از اول آذر با مجوز ستاد ملی کرونا مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه اول هم به سمت حضوری شدن بروند که امیدواریم با استقبال خانواده‌ها برای تداوم آموزش دانش آموزان در مدارس مواجه شویم.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه از بیش از دو سال گذشته و در پی شیوع بیماری کرونا فرآیند تعلیم و تربیت غیرحضوری بوده، گفت: آموزش غیرحضوری افت تحصیلی دانش‌آموزان را در پی خواهد داشت و اگر آموزش‌های غیرحضوری به سه سال برسد، افت تحصیلی دانش‌آموزان خیلی بیشتر خواهد شد.

 یزدان‌پناه از خانواده‌ها خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشن آموزان را به مدرسه بفرستند تا دانش‌‎آموزان از حق آموزش محروم نشوند.

وی با دادن اطمینان خاطر به خانواده‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس، گفت: خانواده‌ها بدانند سلامت دانش‌آموزان خط قرمز آموزش و پرورش است، لذا اگر در مدرسه احتمال شیوع بیماری وجود داشته باشد آن مدرسه قطعا تعطیل و آموزش‌ها غیرحضوری خواهد شد.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی، گفت: شرکت دانش‌آموزان در انتخابات‌های اینچنینی سبب خواهد شد تا آنها با نحوه شرکت در انتخابات‌ آشنا شده و در آینده بتوانند حضور موثرتری در اجتماع داشته باشند.

وی گفت: اگر افراد از سنین دانش آموزی در انتخابات شرکت کنند با قوانین برگزاری انتخابات آشنا می شوند و اینها سبب می شود تا در آینده مشکلات کمتری به ویژه در امور شورایی در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شورای شهر کرمانشاه، گفت: اگر افراد جامعه در سنین دانش‌آموزی شورا و اهمیت کار شورایی را آموخته بودند، نتیجه آن این نبود که مثلا شورای شهر کرمانشاه چندین ماه را فقط صرف مسائل حاشیه ای کرده و امور شهر و مردم را معطل بگذارد.

 در ادامه دانش‌آموزان دبیرستان علامه مجلسی شهر کرمانشاه در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت کرده و رای خود را به صندوق انداختند.

 انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در تمامی مدارس استان کرمانشاه به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار شد.


انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha