• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400081713108
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان:

کارآفرینی سازمانی زیر ساخت تحقق کارآفرینی است

کارآفرینی سازمانی زیر ساخت تحقق کارآفرینی است

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: کارآفرینی سازمانی چابک، باید در جامعه راه اندازی شود و باور داشت که این مهم زیر ساخت امر کارآفرینی است.

برهان صلواتی، امروز دوشنبه(17 آبان ماه) در مراسم افتتاح هشتمین رویداد هفته جهانی کارآفرینی که در دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه هنوز مشکلات کارآفرینان در جامعه به قوت خود باقی است و باید اقدامی اساسی برای این مهم صورت گیرد.

وی افزود: کارآفرینی که ایده ای دارد، برای رسیدن به کسب و کار احتمال زمین خوردن دارد و این امری طبیعی به نظر می رسد، اما  کارآفرین واقعی کسانی هستند که برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، با اشاره به اینکه کارآفرین باید عوامل تولید را در کنار هم ببیند و دولت نیز وظیفه تسهیل گری را بر عهده دارد بیان کرد: دانشگاه ها باید در بحث کارآفرینی سازمانی بحث کنند و با تسهیل گری برای کارآفرینان اشتغالزایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه، اشتغال را کارآفرینان ایجاد می کنند و یک پل ارتباطی در این زمینه هستند؛ کارآفرینان حوزه تولید در بخش های مختلف باید کمک و تقویت شوند و دولت برای آن ها اشتغال تعریف کند، نه اینکه فقط با پرداخت تسهیلاتی کار را تمام کنند.

صلواتی، ادامه داد: نمونه های موفق زیادی در حوزه های کارآفرینی در استان کردستان وجود دارد که هیچ کمکی به آن ها نشده است و فقط با ایده پردازی جدید به خود باوری رسیده اند.

وی با انتقاد از اینکه درصد زیادی از متقاضیان دانشگاهی به دنبال کسب و کار هستند و این امر باید اصلاح شود عنوان کرد: باید کارآفرینی سازمانی چابک، در جامعه راه اندازی شود و باور داشت که این مهم زیر ساخت امر کارآفرینی است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، عنوان کرد: اطلس کارآفرینی بانوان استان کردستان در حال تدوین است که در آینده در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد.

برخی عوامل درونی بیشتر از هر چیزی مانع فعالیت کارآفرینان است

ناصر شکری، رییس کانون کارآفرینان استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: به واسطه محدودیت های موجود نتوانسته ایم خدمات در خور شانی به کارآفرینان ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی حاد است و علاوه بر تحریم های ظالمانه، کرونا نیز مزید بر علت شده است افزود: کار آفرینان احساس دین به جامعه دارند و تا پای جان خدمت می کنند و در شرایط ویژه به واسطه هوش هیجانی بالایی که دارند به تعهدات خود پایدار می مانند.

رییس کانون کارآفرینان استان کردستان بیان کرد: علاوه بر عوامل بیرونی، برخی عوامل درونی بیشتر از هر چیزی مانع کار کارآفرینان است و تا زمانی که این عوامل رفع و دیدگاه مسئولان عوض نشود کارآفرینی توسعه نمی یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سیاست های ابلاغی به خوبی اجرا نمی شود و مسئولان تعهدی نسبت به اجرای چشم اندازها ندارند.

شکری، با انتقاد از اینکه اساس نامه کارآفرینی ایرادات زیادی دارد و تا کنون سازمان کارآفرینی شکل نگرفته است بیان کرد: این اساس نامه محدودیت دارد، در حالی که باید همه جامعه کارآفرینی را در بر بگیرد.

وی با اشاره به انتظارات کارآفرینان از دولت، گذراندن مراحل و اخذ ضمانت های زیاد کارآفرین و واحد فناور برای گرفتن وام، منابع محدود کارآفرینی و طولانی بودن زمان اخذ مجوزات را از جمله مشکلات جامعه کارآفرینان ذکر و خاطرنشان کرد: موازی کاری درد بزرگی برای کارآفرینان است؛ همچنین شرکت های دانش بنیان ما نباید برای اخذ مجوز در کشورهای همسایه اقدام کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha