• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400081712694
  • خبرنگار : 71588

رایزنی‌های وزیر خارجه اردن با فرستاده ویژه سازمان ملل و فرستاده نروژ به سوریه

رایزنی‌های وزیر خارجه اردن با فرستاده ویژه سازمان ملل و فرستاده نروژ به سوریه

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن در جریان دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در خصوص تلاش‌های صورت گرفته جهت دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن با گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه دیدار کرد.

الصفدی در جریان این دیدار بر لزوم همکاری موثر و کارآمد برای حل سیاسی بحران سوریه و توقف آنچه باعث به وجود آمدن درد و رنج و خرابی و ویرانی شده، تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد، اردن به تلاش و همکاری خود با سازمان ملل و شرکاء منطقه‌ای و بین‌المللی جهت دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه ادامه خواهد داد تا وحدت و یکپارچگی سوریه حفظ شود، امنیت و ثبات به این کشور بازگردد، از چنگ تروریسم رها شده و شرایط لازم برای بازگشت پناهجویان فراهم شود.

وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد، پیامدهای فاجعه‌بار بحران سوریه بر مردم این کشور و منطقه تاثیر می‌گذارد و تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی و اتخاذ رویکردهای عملی و واقع‌بینانه برای تحقق آن جزو اولویت اصلی است.

ایمن الصفدی ضمن هشدار نسبت به پیامدهای کاهش حمایت‌های بین‌المللی از پناهجویان و کشورهای میزبان آنها، تصریح کرد که فراهم کردن زندگی مناسب برای پناهجویان مسئولیت مشترک کشورهای میزبان و جامعه جهانی است.

در همین راستا، پدرسن از حمایت اردن از تلاش‌ها برای حل بحران و نقش سازمان ملل در این زمینه تقدیر کرد.

پدرسن، الصفدی را در جریان تلاش‌های وی برای پیشرفت در تلاش‌ها برای حل بحران و نتایج آخرین نشست کمیته قانون اساسی قرار داد و همکاری بی‌وقفه بین اردن و سازمان ملل در راستای تلاش‌ها برای حل بحران سوریه را ستود.

در همین رابطه، الصفدی با فرستاده ویژه نروژ به سوریه و عراق نیز دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار تحولات و تلاش‌ها برای حل بحران سوریه و اوضاع عراق را مورد بررسی قرار دادند.

وی بر لزوم حمایت جامعه جهانی از عراق در مقابله با چالش‌ها و تلاش‌های دولت عراق برای برقراری امنیت و ثبات و تحقق خواسته‌های ملت این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن ضمن محکوم کردن تلاش برای ترور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، تاکید کرد، امنیت و ثبات این کشور پایه اصلی امنیت و ثبات منطقه است.

الصفدی در جریان این دیدار همچنین بر توسعه روابط دوستانه و مستحکم با نروژ و تقویت و هماهنگی در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha