• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400081612410

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر:

شهردار مشهد به انتصابات سرعت دهد

شهردار مشهد به انتصابات سرعت دهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بابیان اینکه از شهردار مشهد می‌خواهیم در انتصابات‌ سرعت عمل بیشتری داشته باشد، گفت: آن چیزی که جریان انقلابی از ما توقع دارد این است که اندکی بیشتر از سرعت فعلی انتصابات را انجام دهیم تا بتوانیم تیمی همراه و همفکر با نگاه جریان خودی در این شهر و شهرداری مستقر کنیم.

مجید دبیریان در نطق پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که یکشنبه، ۱۶ آبان ماه، در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که در مقطع حساس از انقلاب اسلامی قرار داریم و منتخبان ملت در انتخابات اخیر، رسالتی سترگ و ماموریتی مهم برعهده دارند که توفیق در آن جز با مجاهده ممکن نیست و همکاری و هم‌افزایی هرچه بیشتر همه مسئولان، اعم از دولتی، شورایی و نهادها را ایجاب می‌کند.

وی ادامه داد: به عنوان شورای اسلامی شهر مشهد برای طی مسیر سخت و ظریف پیش‌رو هرچه بیشتر نیاز به حفظ روحیه انقلابی و عمل بر اساس تفکر انقلابی نیاز داریم و اضافه می‌کنم که همه جانبه‌نگری و احتیاط مبتنی بر تقوا را از شئون عمل انقلابی می‌دانم و امیدوارم در اجرای این مهم توفیق داشته باشیم.

دبیریان تصریح کرد: شهرداری نهاد اجرایی ذیل شورای اسلامی شهر است که با در نظر گرفتن تنوع مأموریت‌ها و نیز محدودیت‌های بسیار از جمله کاهش منابع درآمدی به دلیل برخی از اسناد بالادستی و نیز وراثت بدهی چند هزار میلیاردی ناشی از مدیریت مدیران سابق، نیاز بیشتر به یاری و همچنین راهبری شورای اسلامی دارد. در این شرایط همکاری مردم و دوستان مومن و انقلابی که در به ثمر رساندن و شکل‌گیری شورای ششم ایفای نقش کرده‌اند، بیشتر از قبل مورد انتظار است؛ چراکه توفیق شورای ششم در انجام مسئولیت خطیر خویش، توفیق جریان انقلابی است و نتیجه آن خدمت‌رسانی بهینه به مجاوران و زائران علی‌بن موسی‌الرضا -علیه السلام- است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: از همه دوستان دعوت می‌کنم که با تعامل بیشتر و مجاهدت بر یاری خویش بیافزایند تا با هم‌افزایی در مسیر پیش رو، همگی قرین توفیق و تایید رهبری باشیم تا موجب ناامیدی دشمنان که حتماً از شکست جریان انقلاب مایوس خواهند شد، بشویم. در این مورد از همه دست اندرکاران و عزیزان خواستار پیشنهاد بسته‌های عملیاتی در حوزه ماموریت‌های اقتصادی، فرهنگی و غیره در شورا و شهرداری را دارم.

وی بیان کرد: توجه به موضوعاتی همچون اقتصاد خدمات‌محور مبتنی بر اقتصاد زائر و زیارت، قطعاً یکی از مسیرهای رشد و شکوفایی و پیشرفت اقتصادی برای شهر محسوب می‌شود و با توجه به موقعیت ویژه و خاص این شهر که در مسیر جاده بزرگ ابریشم و شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب دارد، می‌تواند ظرفیت‌های عظیمی از سرمایه‌گذاری را نه تنها از داخل، بلکه از سایر کشورهای همسایه، چه در کشورهای آسیای میانه و چه در کشورهای اوراسیا در این شهر جای دهد. صد البته از این موضوع نیز نباید به سادگی گذشت که سرمایه‌گذارانی حتی از دیگر کشورها با ایجاد فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری و رفع موانع موجود آمادگی دارند در این شهر حضور داشته و به ساحت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران آن ادای احترام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در زمینه اداره شهر توجه به کلیدواژه مهم مقام معظم رهبری و عنایت ویژه ایشان نسبت به جوانان، خلاقیت، نوآوری و ابتکارات این قشر عظیم است که به عنوان راه‌حل برون رفت از مشکلات حال حاضر و آینده کشور مطرح کرده‌اند. مسیری که سایر شهرهای دنیا برای عبور از پیچ و خم مشکلات طی کرده و توانسته‌اند شهرهای خود را در مسیر آرامش به ثبات و پایداری حرکت دهند. این شهرها همواره بر این موضوع تأکید دارد که حل مشکلات شهر میسر نشده است مگر با توجه ویژه به ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری جوانانی که سرمایه‌های اصلی و بالقوه در شهرها و میان ملت‌ها محسوب می‌شوند که ماحصل آن نیز ایجاد عدالت اقتصادی در شهر، حذف بیکاری‌ها، اشتغال جوانان و نهایتاً ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها خواهد بود.

دبیریان با بیان اینکه وجود جوانان خلاق، مبتکر و نوآور مشهد نیز همواره نقطه قوت دیگر این شهر محسوب شده است، خاطرنشان کرد: به نحوی که شاهد آن هستیم که شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیانی در این شهر شکل گرفته و رشد یافته‌اند که به عنوان اولین‌ها در کشور مطرح بوده و گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده‌اند. وجود بزرگترین رسانه‌های مجازی در سطح کشور و تولیدکنندگان نرم‌افزارهای تلفن همراه با بیش از ده‌ها میلیون مخاطب ملی و بسیاری دیگر، از مواردی است که در شهر مشهد وجود دارد و نشان می‌دهد که توجه به این مجموعه‌ها می‌تواند مسیر رشد و تعالی و حرکت صحیح در اقتصاد شهر را به ما بنمایاند.

وی بیان کرد: جوانان می‌توانند شکوفایی شهر را نوید دهند، شهر را از نازیبایی‌ها و زشتی‌ها پاک کنند و زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت زندگی زائران و مجاوران رضوی را فراهم آورند. شورای ششم و کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورا در این دوره، در کنار مانع‌زدایی از سرمایه‌گذاری در شهر و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف که از گذشته نیز وجود داشته، بر آن است تا با ایجاد ادبیاتی جدید در این حوزه، فرهنگ جدید مشارکت در اقتصاد را در دوره چهار ساله خود را نوید دهد. قطعاً ترویج فرهنگ مشارکت اقتصادی در میان شهروندان باید در قالب کلیدواژه‌هایی همچون کارآفرینی، خوداشتغالی و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و هوشمند تجلی یابد که زمینه‌ساز حرکت شهر در مسیر صحیح خود بوده و نازیبایی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را به مدد توجه به این مهم مرتفع سازد و مشهد را به شهری پویا و جریان‌ساز در حوزه اقتصادی بدل کند.

دبیریان اضافه کرد: همراهی و همفکری شهردار و یکسان بودن دیدگاه‌های ایشان با این مهم نوید این را می دهد که شهرداری ‌مشهد بتواند دوران شکوهمندی را در این ادبیات جدید و فرهنگ مشارکت اقتصادی رقم زده و شاهد این باشیم که پس از پایان این دوره مدیریت شهری بتوان به آنچه در این شهر خواهد ماند افتخار کرد. تلاش شهردار مشهد را برای کوتاه کردن دست غارتگران و مفسدان و تبدیل بیت‌الحال به بیت‌المال خواهانیم. توجه ویژه به جوانگرایی در انتصابات و نیز تغییر فرآیند جابجایی مدیران از پستی و نشستن بر پست دیگر را از وی تقاضا داریم. همچنین از شهردار مشهد می‌خواهیم در انتصابات‌ سرعت عمل بیشتری داشته باشد. آن چیزی که جریان انقلابی از ما توقع دارد این است که اندکی بیشتر از سرعت فعلی انتصابات را انجام دهیم تا بتوانیم تیمی همراه و همفکر با نگاه جریان خودی در این شهر و شهرداری مستقر کنیم.

وی افزود: نزدیک سه ماه از شروع به کار شورای جدید می‌گذرد و آنچه که دیده و شهادت می‌دهم، همه همکاران تمام تلاش و توان خود را جهت انجام مأموریت‌های محوله انجام می‌دهند، اما شورای شهر صرفاً نباید مسئله‌یاب باشد، بلکه هنر ما باید این باشد که به واسطه ابزارهای قانونی که در اختیار داریم، حلال مسائل و مشکلات باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha