• یکشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400081612014
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

دستور تزریق دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان صادر نشده است

دستور تزریق دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان صادر نشده است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان گفت: افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کرده و تا زمان بهبودی و تایید پزشک از حضور در اجتماع خودداری کنند.

حسن ذبیحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در شهرستان اردستان مجموعا به ۵۷ هزار و ۷۹۳ نفر واکسن تزریق شده که ۳۱ هزار و ۴۹۲ نفر دوز اول و ۲۶ هزار و ۳۰۱ نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با تلاش کادر شبکه بهداشت و درمان، تعداد ۵۴۵۴ میهمان در اردستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان و آمار مبتلایان روزانه کرونا، تصریح کرد: مهمترین فاکتوری که می‌تواند گویای هشدار وضعیت بحرانی کرونا باشد و به سمت پیک جدید حرکت کنیم، درصد میزان مبتلایان و بستری بیماران کرونایی است. باوجود اینکه وضعیت شهرستان شکننده است، میزان بستری بیماران متغیر بوده است.

ذبیحی با گلایه از افرادی که قرنطینه خانگی را رعایت نمی کند، گفت: گزارش‌هایی از افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند، دریافت می‌شود که مقررات لازم را  رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که این رویه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کرده و تا زمان بهبودی و تایید پزشکان از حضور در اجتماع خودداری کنند، تاکید کرد: افرادی که قرنطینه خانگی هستند، باید عنوان یک وظیفه اجتماعی و اخلاقی آن را حفظ کنند و تا رفع کامل بیماری مراقب ارتباطات خود باشند.

افراد با تست مثبت کرونا واکسن نزنند 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را ۶ هفته به تعویق بیندازند، ادامه داد: این امر شامل افرادی که دارای علائم ظاهری هستند نیز می شود و نباید واکسن بزنند. 

ذبیحی اضافه کرد: فردی که یکی از اعضای خانواده او به کرونا ابتلا دارد، باید تست کرونا دهد و در صورت منفی بودن تست، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

وی در خصوص دوز سوم واکسیناسیون سالمندان، گفت: در حال‌حاضر دستوری برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha