• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400081511483
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول:

تحول فضای مجازی در قزوین از مصوبات شورای فرهنگ عمومی است

تحول فضای مجازی در قزوین از مصوبات شورای فرهنگ عمومی است

ایسنا/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تحول فضای مجازی استان قزوین، آموزش سوادرسانه‌ای ویژه مدیران، طرح پویش‌های مجازی عفاف وحجاب، دفاع مقدس، کرونا و سایر موضوعات اجتماعی از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در دوره اخیر است.

محمد حسین اسماعیلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که ۱۵ آبان ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی ۱۴ آبان سال ۶۴ تاسیس و سال ۶۵ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، در استان قزوین نیز شورای عمومی  سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز ۱۱۵ جلسه در استان تشکیل شده است. 

وی افزود: در دوره جدید شورای فرهنگی عمومی که به ریاست آیت‌الله عابدینی امام جمعه قزوین شکل گرفته است تاکنون ۱۸ جلسه با ۴۴ دستور جلسه برگزار شده است، همچنین ۱۰۰ مصوبه خروجی این شوراست که از مهمترین مصوبات آن می‌توان به تشکیل شورای عالی قرآن استان قزوین، تشکیل شورای فضای مجازی، تشکیل شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و تشکیل هشت کارگروه تخصصی زیر مجموعه شورا، اشاره کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: تصویب و اجرای طرح پژوهشی سند توسعه فرهنگی استان نیز در ۲ فاز و طی ۲ سال اجرا شد که فاز اول آن سال گذشته اجرا شد، طرح بزرگ پژوهشی اندازه‌گیری سرمایه اجتماعی استان و راه‌های ارتقاء آن، طرح ساماندهی و نظارت بر تبلیغات محیطی در کل استان، تحول فضای مجازی استان قزوین، آموزش سوادرسانه‌ای ویژه مدیران، طرح پویش‌های مجازی عفاف وحجاب، دفاع مقدس، کرونا و سایر موضوعات اجتماعی از دیگر مصوبات این شورا در دوره اخیر است. 

وی تاکید کرد: بخشی از مصوبات این شورا مربوط به مسائل قرآنی از جمله اطلس قرآنی، روستای قرآنی، طرح تربیت مربیان قرآنی است، همچنین هماهنگی جهت تشکیل و راه‌اندازی شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه و برگزاری بیش از ۵۰ دستور جلسه در شورای فرهنگ عمومی توابع استان از جمله مصوبات و دستاوردهای شورای فرهنگ عمومی بوده است. 

اسماعیلی بیان کرد: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد، طرح تحول انقلابی در ساختار فرهنگی کشور با دستور مقام معظم رهبری در پنج موضوع تخصص گرایی، تعهدگرایی، تحول گرایی، مردم گرایی و جوان گرایی دنبال می‌شود که در استان هم پیگیری خواهند شد؛ همچنین تهیه برش استانی نقشه فرهنگی مهندسی کشور در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است و امیدواریم این برش را در قزوین داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha