• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400081511276
  • خبرنگار : 50037

افزایش ورودی سداکباتان در پی بارش‌های اخیر

افزایش ورودی سداکباتان در پی بارش‌های اخیر

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان از افزایش ورودی سداکباتان در پی بارش‌های اخیر خبر داد.

منصور ستوده گفت:خوشبختانه با بارش‌های اخیر، ورودی به سد اکباتان افزایش یافته و به نوعی در پیک سیلاب تا یک هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه سد اکباتان  ورودی داشته  است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز به طور متوسط این ورودی با توجه به بارش ها حدود ۵۰۰ لیتر در ثانیه است، خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب ما از سد اکباتان در حال حاضر حدود ۶۵۰ لیتر در ثانیه بوده که امیدواریم با تداوم بارش‌ها در سطح استان و شهر همدان شاهد حجم مناسب سدها باشیم.

ستوده  ادامه داد: هر چند با گذشت زمان این بارش‌ها با برودت هوا ممکن است به برف تبدیل شود اما برف هم می‌تواند در بالادست سد اکباتان ذخیره شود و با ادامه این روند، در بهار ۱۴۰۱ شاهد سیلاب‌های مناسب و ورود آن ها به دریاچه سد اکباتان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر لزوم تداوم صرفه جویی‌های مردم در مصرف آب بیان کرد: اقداماتی با کمک شرکت آبفا همدان به منظور تامین آب شرب مردم همدان به انجام رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای پروژه‌هایی چون طرح آبرسانی اضطراری، اجرای طرح آبرسانی از رودخانه‌های همدان مانند عباس آباد، اجرای پروژه در دره مرادبیگ و اجاره چاه‌های کشاورزی اشاره کرد.

ستوده با بیان این موضوع، به تشریح وضعیت سدهای استان همدان نیز پرداخت و گفت: حجم فعلی سد اکباتان برابر ۳.۲۵ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۱۰ درصد است.

این فرد مسئول با بیان اینکه ورودی این سد برابر ۰.۸۱ متر مکعب در ثانیه است، خاطرنشان کرد: حجم فعلی سد آبشینه نیز برابر  ۰.۹ میلیون متر مکعب درصد پر بودن آن برابر ۱۷درصد است.

به گزارش ایسنا،به نقل از روابط عمومی  شرکت آب منطقه ای همدان ، ستوده در پایان، با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو برابر ۱.۲میلیون متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۸ درصد است، ادامه داد: حجم سد کلان نیز برابر ۳۸.۲ میلیون متر مکعب و درصد پر بودن ۸۵ درصد و حجم فعلی سد سرابی برابر ۲.۸ میلیون متر مکعب و ۳۱ درصد آن پر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha