• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081510878
  • خبرنگار : 71132

لیبرال‌ها و دموکرات‌های جدید برای حفظ دولت اقلیت کانادا در قدرت مذاکره می‌کنند

لیبرال‌ها و دموکرات‌های جدید برای حفظ دولت اقلیت کانادا در قدرت مذاکره می‌کنند
ترودو و جگمیت سینگ

"حزب دموکرات جدید" فدرال مذاکرات غیررسمی با لیبرال‌ها برای حمایت از دولت اقلیت به مدت دو تا سه سال در ازای اقدام در مورد مسکن، داروسازی، تغییرات آب و هوایی، غرامت برای کودکان بومی و سایر مسائل برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از گلوب اند میل، انتظار می‌رود که نمایندگان دو حزب در نشست‌های جداگانه لیبرال‌ها و حزب دموکرات جدید در روز دوشنبه در مورد این موضوع بحث کنند - این اولین نشست لیبرال‌ها از زمان انتخابات هفت هفته پیش خواهد بود.

جزئیات گفتگوهای غیررسمی مخفی نگه داشته می‌شود و لیبرال‌ها روز جمعه از اظهار نظر در مورد جزئیات خودداری کردند.

چارلی آنگوس، نماینده حزب دموکرات جدید، روز جمعه گفت که یک توافق همکاری برای اولین بار در نشستی بین جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و جگمیت سینگ، رهبر حزب دموکرات جدید در ماه گذشته منعقد شد و این مذاکرات ادامه دارد.

دموکرات‌های جدید خواهان اقدام در مورد مسائلی هستند که معتقدند دولت از آنها غفلت کرده است.

آنگوس تاکید کرد که هرگونه توافقی مانع از آن نمی‌شود که حزب دموکرات جدید، دولت لیبرال را به دلیل رسوایی‌ها، سوء استفاده از هزینه‌ها یا عدم رسیدگی به مسائلی مانند غرامت فدرال برای کودکان بومی مورد بازخواست قرار دهد.

حزب دموکرات جدید، محافظه‌کاران و بلوک کبکوا گفته‌اند که قصد دارند نبرد پارلمانی خود را برای افشای اسناد اخراج دو دانشمند از بالاترین سطح امنیتی آزمایشگاه بیماری‌های عفونی کانادا از سر بگیرند، اختلافی که دولت ترودو را در مقابل مجلس عوام قرار داده است.

با این حال، آنگوس گفت که فرصت‌هایی برای همکاری با دولت ترودو در مورد چالش های بزرگ وجود دارد. او گفت که با انتخاب پارلمان اقلیت دیگر در سپتامبر، کانادایی‌ها پیامی قوی ارسال کردند که انتظار دارند همه احزاب با هم همکاری کنند.

ترودو دستور کار بلندپروازانه‌ای برای ارائه یک استراتژی مسکن ارزان قیمت جدید، ترویج وسایل نقلیه الکتریکی و محدود کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش نفت و گاز دارد. هر اقدامی مستلزم هزینه‌های قابل توجهی است و باید توسط مجلس تصویب شود.

دفتر نخست وزیر در روز جمعه از اظهار نظر خودداری کرد و مارک کندی سخنگوی مارک هالند، رهبر مجلس نمایندگان، در مورد این مذاکرات اظهار نظری نکرد. کندی گفت که دولت با همه طرف‌ها گفتگو می‌کند چرا که که ما به دنبال زمینه مشترک هستیم.

در سیاست کانادا غیرمعمول نیست که دولت اقلیت با احزاب دیگر برای باقی ماندن در قدرت به توافق برسد.

در انتخابات فدرال کانادا که در ماه سپتامبر برگزار شد، حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو ۱۵۶ کرسی پارلمان کانادا را به دست آورد و برنده انتخابات شد اما نتوانست اکثریت قاطع را به دست آورد و لذا همچنان با دولت اقلیت به اداره کشور ادامه می‌دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha