• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081510800
  • خبرنگار : 50184

آزادی 54 زندانی در کرمانشاه

آزادی 54 زندانی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از آزادی 54 زندانی پس از بازدیدش از زندان ماهیدشت خبرداد.

شهرام کرمی در بازدید از مجتمع حرفه آموزی و کادر درمانی زندان ماهیدشت کرمانشاه، بااشاره به رویکرد دستگاه قضایی در حبس زدایی، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: از آنجایی که زندانی شدن هر فرد تبعات منفی زیادی را برای خودش، خانواده و جامعه به همراه دارد، تلاش می شود تا جایی که می توانیم از زندانی شدن افراد با ایجاد صلح و سازش بین آنها جلوگیری کنیم.

دادستان کرمانشاه از اجرایی شدن طرح مجازات جایگزین حبس هم به عنوان یکی دیگر از رویکردها برای جلوگیری از زندانی شدن افراد یاد کرد و گفت: خوشبختانه این طرح طی سال‌های گذشته به خوبی در کرمانشاه اجرا شده و از استان های پیشتاز کشور هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش می شود برای افرادی هم که ‌نمی‌توان از زندانی شدن آنها جلوگیری کرد، اقداماتی انجام گیرد تا زندان به محیطی مفید و کانونی برای اصلاح و تربیت آنها تبدیل شود.

کرمی با تاکید بر لزوم گسترش مقوله مهارت آموزی و اشتغال در زندان های کرمانشاه، اظهار کرد: این مسئله می تواند روی سلامت جسمی و روحی زندانیان تاثیر زیادی بگذارد.

وی ادامه داد: از طرفی زندانی با مهارت آموزی پس از بازگشت به جامعه به یک نیروی کار ماهر تبدیل می شود و احتمال اینکه پس از آزادی دوباره به سمت جرم برود، بسیار کم خواهد شد.

دادستان کرمانشاه به انجام فعالیت های فرهنگی نیز در زندان ها اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی می تواند زمینه رشد و بالندگی را در زندانیان فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به بازدید خود از زندان ماهیدشت، اعلام کرد: در این بازدید که بدنبال سلسه بازدیدها از زندان های کرمانشاه صورت گرفت، به همراه معاونین و تعدادی از قضات در جریان مشکلات قضایی جمعی از زندانیان قرار گرفتیم.

کرمی یادآورشد: در جریان این بازدید و بررسی پرونده های زندانیان، ۵۴ نفر از افراد زندانی در قالب اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان رهایی پیدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha