• شنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400081510761
  • خبرنگار : 50428

فوتبالیست اردبیلی و کاپیتان تیم ستاره اکباتان در لیگ برتر امید تهران:

باید فوتبال را به‌صورت آکادمیک و از پایه شروع کرد

باید فوتبال را به‌صورت آکادمیک و از پایه شروع کرد

ایسنا/اردبیل فوتبالیست اردبیلی و کاپیتان تیم ستاره اکباتان در لیگ برتر امید تهران (آسیا ویژن) گفت: باید فوتبال را به‌صورت آکادمیک و از پایه شروع کرد.

آریا توماری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فوتبالیست‌ها باید استعداد درونی خویش نسبت به فوتبال را بشناسند و نقاط ضعف و قوت خود را به‌خوبی دریابند.
وی افزود: برای حضور موفق در مستطیل سبز باید با تمرینات و تلاش و با اراده خود پیش رفت و با توکل بر خدا زندگی خود را به‌صورت حرفه‌ای ادامه داد.


این فوتبالیست اردبیلی اضافه کرد: باید خود را از ناهنجاری‌های اجتماعی که بیشتر جوانان درگیر آن هستند دور کرده و هیچگاه ناامید نشد.

باید فوتبال را به‌صورت آکادمیک و از پایه شروع کرد
کاپیتان تیم ستاره اکباتان در لیگ برتر امید تهران (آسیا ویژن) ادامه داد: پست من دفاع چپ است و باتوجه‌به اینکه در تمامی تیم‌های لیگ برتری و تیم ملی پست دفاع چپ همواره در نقصان و دچار مشکل بوده است، امیدوارم باتوجه‌به استعداد و استحقاقی که دارم، بتوانم این نقص و خلأ فعلی را مرتفع کنم.


توماری تصریح کرد: با پشتکار و عشقی که به فوتبال دارم و با تجربیاتی که از لیگ‌های معتبر تهران و با بازی‌های رسمی فراوان به دست آورده‌ام، می‌خواهم به حق خودم برسم و می‌خواهم به هر چیزی که بخواهم با تلاشم برسم.


این فوتبالیست اردبیلی اذعان کرد: با فساد موجود در فوتبال و به دلیل عدم نفوذ مادی و معنوی آن جایگاهی که باید پیدا می‌کردم مقدور نشده ولی آدم‌هایی نالایق جای پست‌های لایق را احاطه کرده‌اند.


وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ارگان‌های متولی فوتبال چه نقشی باید در استعدادیابی و پرورش بازیکنان مستعد داشته باشند، گفت: استعدادیابی کلی از روستاها تا شهرهای بزرگ و حذف واسطه‌ها، مهیاکردن مکان‌های ورزشی مناسب و مستعد و با استاندارد جهانی، حذف عوامل فسادزا از فوتبال، حذف قدرت مالی و نفوذ رابطه‌ای که استعدادهای زیادی را پرپر کرده‌اند و گزینش استعدادیاب‌های مجرب بی حاشیه و مسلط به مسائل فنی فوتبال از جمله اقداماتی است که باید متولیان امور در فوتبال به آن بپردازند.


توماری با اشاره به نحوه شروع کار خود در رشته فوتبال افزود: فوتبال را از مدرسه فوتبال ایرانیان در ۸سالگی و زیر نظر نژادابراهیم و شیخلووند در اردبیل شروع کردم و پس از انتخابی اردبیل به لیگ برتر نوجوانان استان تهران راه‌یافته و در تیم‌های پیکان و احسان ری بازی کردم.


وی ادامه داد: دو سال در رده سنی نوجوانان تیم احسان ری که یکی از ریشه‌دارترین تیم‌های تهران در لیگ برتر نوجوانان (آسیا ویژن) است، بازی کردم و پس از آن در رده سنی جوانان یک سال نیز برای تیم احسان ری هم در رده سنی جوانان و هم بزرگسال بازی کردم و یک سال آخر رده جوانان را برای مقاومت تهران توپ زدم.
یادآور می‌شود که آریا توماری متولد سال ۸۱ در اردبیل است و هم اکنون به‌عنوان کاپیتان تیم ستاره اکباتان در لیگ برتر امید تهران (آسیا ویژن) توپ می‌زند.

باید فوتبال را به‌صورت آکادمیک و از پایه شروع کرد


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha