• جمعه / ۱۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400081410518
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور خبر داد:

لرستان جزو هفت استان پایلوت طرح QR Code در کشور

لرستان جزو هفت استان پایلوت طرح  QR Code در کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور از رونمایی طرح QR Code در لرستان خبر داد.

علیرضا محمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا هدف از سفر به لرستان را برگزاری دوره آموزشی طرح پرداخت صدقه الکترونیکی و بازدید و ملاقات با خیرین و حامیان برتر ایتام و خانواده آنان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) با نگاه فقهی و دینی امام راحل، بعد از گذشت ۲۲ روز از پیروزی انقلاب، در ۱۴ اسفندماه ۵۷ تاسیس شد تا پیام‌آور احسان، گذشت و نیکوکاری را با حفظ شان و منزلت محرومین کشور در جامعه ترویج دهد.

وی گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی(ره)، طرح‌ها و برنامه‌های زیادی را مبتنی برآموزه‌های دینی و قرآنی دارد که از جمله آنان می‌توان به اطعام و افطاری، اکرام و ایتام و پرداخت صدقه اشاره کرد.

وجود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مردم ایران اسلامی براساس باورهای دینی و اعتقادی در راستای ترویج و نشر خیر و احسان همیشه پیش‌قدم بودند لذا در کشور و طی هفته‌های اخیر با حضور مهندس خاکسار، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)، از یکی از طرح‌های نوین و الکترونیکی در حوزه صدقات به صورت ‌سراسری در کشور رونمایی شد؛ این طرح، یک طرح تحولی در امداد محسوب می‌شود که در چهاردهه گذشته صدقات و کمک‌های مردم به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار صندوق در قالب صندوق‌های صدقات خانگی، معابر و اماکن  به صورت روش‌های سنتی انجام می‌شد.

محمدی بیان کرد: شیوع کرونا سبب شد که با روش روز و برخط طرحی را در کشور پیاده کنیم که بتواند مزایایی از قبیل پرداخت آسان و راحت،  کاهش هزینه و خدمت سریع به مددجویان را در کشور داشته باشیم تا از آلودگی اسکناس و سکه، شفاف سازی در حوزه صدقات و تسهیل‌گری در فرآیندپرداخت صدقات در برنامه کاری خود داشته و از مراجعه به منازل مردم و مشترکین خودداری شود لذا طرح QR Code (صدقه براحتی و آسان ) را دردستور کار خود قرار دهیم.

رونمایی  از طرح QR Code در لرستان

وی اضافه کرد: این طرح در کشور رونمایی و در هفت استان به صورت پایلوت اجرایی شد و زیرساخت‌ها فراهم شد و شاهد استقبال خوبی ار سوی مردم بودیم.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: بر این اساس یک دوره آموزشی برای همکاران کمیته امداد امام خمینی(ره) در لرستان برگزار و ملاقات با خانواده‌های معزز ایتام و محسنین و حامیان برتر استان در دستور کار قرار گرفت و این طرح در لرستان نیز رونمایی شد.

محمدی ترویج فرهنگ خیر و احسان، ایجاد بستر پرداخت آسان صدقات، افزایش ضریب نفوذ در بین جامعه و خیرین، افزایش منابع کمک‌های مردم برای تامین معیشت نیازمندان و تخلیه غیرحضوری صندوق‌های صدقات از جمله اهداف طرح QR Code دانست و با اشاره به اینکه سوالاتی در حوزه شفاف‌سازی و اعتماد عمومی در بحث پرداخت ساده و آسان مطرح بود که با راه‌اندازی این طرح به آنان پاسخ داده خواهد شد، عنوان کرد: اجرای این طرح سبب کاهش هزینه‌های دریافت صدقات و افزایش امنیت این صندوق‌ها و افزایش اعتماد عمومی جامعه می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور بیان کرد: انتظاری که از همکاران به ویژه خیرین و نیکوکاران داریم این است که باورهای دینی و اعتقادی که در لرستان وجود دارد و همیشه زبانزد عام و خاص در کشور بوده می‌تواند برای کمک به محرومین نیازمند استان با نگاه مردمی گام‌های بلندی بردارد مستلزم همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی است تا این روش نوین و الکترونیکی در لرستان نهادینه شود.

نحوه پرداخت صدقات به صورت پیامکی

محمدی گفت: در حال حاضر علاوه بر این روش، روش‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند با ارسال پیامک خالی به سر شماره ۸۸۷۷ در سامانه صدقات پیامکی روزانه مشترک کمیته امداد باشند و یا با کد دستوری و مهربانی #ussd *۸۸۷۷  را شماره‌گیری کنند و در راستای پرداخت صدقه و سایر کمک‌هایی که می‌تواند به امداد داشته باشند این کار را انجام دهند تا از روش‌های سنتی دریافت کمک‌ها به سمت استفاده از روش‌های جدید حرکت کنیم.

وی افزود: البته همکاران ما نیز به منازل خیرین که صندوق صدقات دارند مراجعه کرده و لیبل QR Code را روی صندوق صدقات قرار می‌دهند تا با اسکن این کد صدقه روزانه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت‌های امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: در دیداری که با حامیان در لرستان داشتیم، افراد پای کاری بودند به عنوان پدر معنوی ایتام و علاقمند بودند که به لحاظ کمی و کیفی در استان و خارج از آن در بحث حامی‌یابی و نگهداشت این ایتام و محسنین به  کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کنند.

محمدی با بیان اینکه خدا را شاکریم که در سالی که برما گذشت طرح پویش ایران مهربان را داشتیم و با کمک مردم عزیز و خیرین حضانت همه بچه‌های یتیم به دست خود خیرین و مردم سپرده شود، بیان کرد: در این راستا همچنان آمادگی داریم و در خدمت مردم هستیم که می‌توانند فرزندانی را به سرپرستی قبول کنند و حامی ایتام و محسنین شوند که می‌توانند با مراجعه به سامانه ekram.emdad.ir و یا ارسال عدد یک به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ از طریق این سامانه فرزند معنوی (دختر و پسر) در سراسر کشور و هر شهر و استانی علاقمند باشند انتخاب و به صورت ماهانه و مستمر کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha