• پنجشنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400081309965

سخنران مراسم ۱۳ آبان گرگان:

مبارزه با طاغوت ریشه قرآنی دارد

مبارزه با طاغوت ریشه قرآنی دارد

ایسنا/گلستان امام‌جمعه بندر انزلی گفت: مبارزه با طاغوت ریشه و مبنای قرآنی دارد و از اصول انسان‌های مؤمن است.

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس‌الدین امروز در تجمع ضد استکباری یوم‌الله ۱۳ آبان در گرگان اظهار کرد: اگر کسی ایمان به خدا داشته باشد اما در مسیر مبارزه با مستکبرین و طاغوت نباشد، ایمانش نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی افزود: مبارزه با استکبار برای همه انسان‌های مؤمن، امری روشن و با بنیه اعتقادی و رویه مستمر در طول تاریخ و زندگانی است.

امام‌جمعه بندر انزلی خاطرنشان کرد: از نظر قرآن هدف جریان استکبار مقابله با فرهنگ دینی، ایجاد اختلاف بین ملت‌ها و مردم در جوامع، به تباهی کشاندن جوامع و غارت کردن و بردن منابع مختلف طبیعی و معنوی جوامع است.

شمس‌الدین تصریح کرد: در قرآن آمده که در مقابل جریان استکبار، جریانی حق‌طلب به میدان می‌آید و با تمام توان و وجودش با آن مقابله می‌کند. در واقع انقلاب اسلامی ما، ظلم‌ستیز و استکبارستیز بوده است.

وی تصریح کرد: امروز در جنگ روایت‌ها و رسانه‌ای دشمن که تحریف واقعیت‌ها در دستور کار آن قرار دارد، باید جامعه آگاه و هوشیار باشد.

امام‌جمعه بندر انزلی بیان کرد: امروز خداوند متعال را شاکریم که در آغاز بیانیه گام دوم انقلاب، هر سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه با همان رایحه و عطر و بوی جهادی، انقلابی و تحول‌آفرین در صحنه حضور دارند.

وی تأکید کرد: امیدواریم هر سه قوه دست‌به‌دست هم دهند تا انقلاب و جامعه ما را از برخی فسادها که گریبان گیر آن شده، نجات دهند.

شمس‌الدین خاطرنشان کرد: امروز یکی از اهداف دشمن ایجاد اختلاف و تشدد در جامعه است و در این راستا در هر مسئله کوچکی به میدان می‌آید و شروع به قلم‌فرسایی می‌کند. امروز بیش از هر زمان دیگری حفظ وحدت بین اقشار مختلف مردم و بین مردم و مسئولین اهمیت دارد.

امام‌جمعه بندر انزلی بر اصلاح فرهنگ جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه فرهنگ دینی و ارزشی جامعه ما در برخی جاها به انزوا رفته است. باید فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی به میدان بیاید و محور حرکت‌های فرهنگی قرار بگیرد.

شمس‌الدین به ماجرای روز گذشته توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه در دریای عمان اشاره کرد و گفت: اقتدار و قدرت نیروهای مسلح ما به برکت روحیه انقلابی و جهادی و پشتیبانی‌های ملت و محوریت ولایت در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha