• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400081209501
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

پیوستهای فرهنگی طرحهای عمرانی مورد توجه قرار گیرد

پیوستهای فرهنگی طرحهای عمرانی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی انقلابی بر پایه فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز ۱۲ آبان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی انقلابی بر پایه فرهنگ است گفت: اگر در مسئله فرهنگ استقلال خود را حفظ نکنیم همه بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی هویت دینی و اسلامی خود را از دست داده و به شکل یک مدل غربی تبدیل می شود. 

وی رویکرد دولت جدید را ایجاد تحولات در مباحث فرهنگی دانست و افزود: تهیه نقشه مهندسی فرهنگی استان موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان فرهنگی استان قرار گیرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه،  انسجام بخشی و هم افزایی دستگاههای مرتبط در موضوعات فرهنگی را در نیل به اهداف فرهنگی در استان تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: پیوست های فرهنگی طرح های مختلف عمرانی در استان نیز باید مورد توجه دستگاههای اجرایی قرار گیرد. 

امام جمعه ارومیه، تاکید کرد: حمایت از تولیدات فرهنگی، تجلیل از مفاخر فرهنگی و چهره های تاثیرگذار استان، توجه به ظرفیت های فرهنگی شهرستان های استان، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دفاع مقدس، توسعه فرهنگ قرآنی خصوصا در بین مدیران دستگاهها و نهادهای اجرایی، استفاده از نظرات نخبگان و فعالان فرهنگی و احصا اولویت های فرهنگی استان از دیگر موضوعاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نمازهای جمعه را قرارگاه های فرهنگی هر شهر عنوان. کرد و گفت: نمازهای جمعه و مساجد ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی برای بیان دغدغه ها و مباحث فرهنگی شهر و استان است. 

علی مصطفوی، مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر لحاظ پیوست های فرهنگی در اجرای طرح های مختلف عمرانی در استان گفت: جزیره ای عمل نکردن دستگاههای فرهنگی، اجرای سیاست های جمعیتی و توجه به کاهش جمعیت فعال کشور و توجه به موضوع حاشیه نشینی از جمله مسائل مهمی است که باید در دستور کار دستگاههای متولی قرار گیرد. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha