• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400081209466
  • خبرنگار : 50191

استاندار سیستان و بلوچستان:

جهاد دانشگاهی از ارکان توسعه در سیستان و بلوچستان است

جهاد دانشگاهی از ارکان توسعه در سیستان و بلوچستان است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از ارکان توسعه در سیستان و بلوچستان است و می توان از ظرفیت علمی و پژوهشی این نهاد انقلابی در پیشبرد اهداف توسعه ای استان استفاده کرد.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در دیدار با دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه های مختلف ظرفیت ایجاد کند و این در نوع خود یک هنر است افزود: جهاد دانشگاهی مصداق بارز کار جهادی در حوزه های علمی، پژوهشی، اشتغال و فناوری است.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در بحث تولید علم در عرصه های فناورانه می توان قطع وابستگی به دانش خارجی را با حمابت و اعتماد به نیروهای بومی انجام داد.

استاندار در ادامه اظهار کرد: توسعه بدون تولید امکان پذیر نیست و تولید بدون فناوری نیز امکان پذیر نیست و این ظرفیت در جهاد دانشگاهی وجود دارد که این دو پارامتر را در کنار همدیگر به ثمر بنشاند.

مدرس خیابانی افزود: جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان می تواند بحث صنعت و اشتغال صنعتی و فناوری علمی این استان را به کشور معرفی کند و سیستان و بلوچستان را به این لحاظ به جهاد دانشگاهی کشور متصل کند تا بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی در بحث معادن، آبزی پروری، کشاورزی، پرورش دام و طیور، گیاهان دارویی دارد و شناختی که بنده از جهاد دانشگاهی دارم می توانیم از امکانات علمی و طرح های جهادی این نهاد انقلابی در راستای توسعه استان استفاده کنبم.

استاندار خاطرنشان کرد: ما در بحث صنعت استان به این نتیجه رسیده ایم که صنعت استان یک مقاومت سنتی دارد که برای به روز شدن نیاز به توسعه علمی ، پژوهشی و فناورانه را دارد که می توانیم از ظرفیت جهاد دانشگاهی استان استفاده کنیم.

استاندار همچنین به بحث پرورش گاو سیستانی در استان نیز اشاره کرد: ما آمادگی این را داریم که با ورود جهاد دانشگاهی در این عرصه حمایت های مادی نیز انجام دهیم.

مدرس خبابانی به بحث آب های ژرف در استان نیز اشاره کرد و گفت: با تولیداتی که جهاد دانشگاهی در خصوص مته و ابزار حفاری ها دارد می توانیم این نهاد را به این بخش ورود جدی دهیم و از ظرفیت علمی و پژوهشی آن استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha