• چهارشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۰ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400081208768
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

وزارت نیرو خرید تضمینی ۱۰ میلیون متر مکعب آب ژرف برای سیستان را تضمین کرد

وزارت نیرو خرید تضمینی ۱۰ میلیون متر مکعب آب ژرف برای سیستان را تضمین کرد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود مخازن آبی چاه‌نیمه طی سالیان گذشته هیچ اقدامی برای تأمین آب از سایر منابع برای شمال استان صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا- قاسمی افزود: همزمان با استقرار دولت سیزدهم و بازدید وزیر محترم نیرو از سیستان پروژه حفر چاه‌های ژرف به طور جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

قاسمی ادامه داد: در مرحله اول با دستور وزیر نیرو  و در فاز اول مقرر شده ۱۰ میلیون متر مکعب در سال خرید تضمینی آب انجام شود و در استان، با توجه به اینکه با دستور استاندار، شرکت آب و فاضلاب به عنوان نماینده معرفی شده است، این موضوع به صورت مستمر توسط آبفا،  هفتگی در روزهای یکشنبه پیگیری می‌شود.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خرسندی از به آب رسیدن چاه سوم در منطقه ادیمی عنوان کرد: نتایج ژئوفیزیکی که در این منطقه وجود دارد هم به لحاظ کمیت آب و کیفیت امیدوار کننده است و هم از لحاظ عمق چاه، که عمق کمتری رو در بر گرفت، از این باب که امکان برداشت آب در عمق کمتری است و این موضوع برای حفر چاه‌های جدید بسیار مهم است.

وی با اشاره به موضوع حق‌آبه سیستان اظهار کرد: هرچند معتقدیم که حق‌آبه سیستان باید محقق شود اما نباید موضوع تأمین آب مردم به حق‌آبه وابستگی داشته باشد، بنابراین برنامه‌ریزی برای تأمین آب از طریق چاه‌های ژرف و همچنین استفاده از منابع و پتانسیل آبی اطراف منطقه سیستان صورت گرفته و از طرفی موضوع انتقال آب از دریای عمان توسط استاندار برای تأمین آب کل استان در دست پیگیری است.

قاسمی ادامه داد: مجموع این اقدامات باید طی دو الی سه سال آینده انجام شود تا دغدغه تأمین آب استان برطرف شود و برای همیشه این موضوع حل گردد که امیدواریم اعتبارات لازم جهت اجرا و اتمام این پروژه‌ها تخصیص یابد.

وی به تأمین آب شرب شهر زاهدان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های اضطراری نیز در حال انجام است که یکی از آن‌ها پروژه حرمک برای حبران بخشی از کمبود آب شهر زاهدان است که در صورت تخصیص اعتبار به سرعت وارد مدار خواهد شد.

قاسمی نیاز آب سیستان در حوزه شهر و روستا را حدود چهل تا چهل و پنج میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به تأمین این نیاز باید سرمایه‌گذاری انجام شود و بتوانیم تمام این نیاز را برآورد کنیم.

وی تأکید کرد: حفر چاه‌ها و شیرین سازی این طرح باید همزمان انجام شود که فعلا مطالعات آن دارد انجام می‌شود و در مرحله مقدماتی قرار دارد.

قاسمی افزود: ۱۰ میلیون مترمکعب به طور پایلوت انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در سال آینده این طرح رو به نتیجه برسانیم.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در پایان گفت: دولت عزم جدی برای حل مشکل سیستان دارد و در استان نیز به صورت جدی پیگیر هستیم تا مردم دچار مشکل نشوند،  که امیدواریم با تزریق منابع مالی و استقبال سرمایه‌گذاران مشکلات رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha