• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400081108441
  • خبرنگار : 50455

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

استان قم را به عنوان قطب و محور تئاتر دینی کشور معرفی خواهیم کرد

استان قم را به عنوان قطب و محور تئاتر دینی کشور معرفی خواهیم کرد

ایسنا/قم حسینی کاشانی با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان قم یادآور شد: یکی از سیاست گذاری های ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش نمایش، استان قم را به عنوان قطب و محور تئاتر دینی کشور معرفی کنیم.

سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در نشست خبری که ظهر امروز در تالار شهید آوینی این اداره برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب استان قم در عرصه هنر، عنوان کرد: با وجود ساختار فرهنگی استان قم و حضور نهادهای مختلف که در عرصه فرهنگی تأثیرگذاری کشوری دارند می‌توان گفت به مقوله هنر آن طور که باید پرداخته نشده و ظرفیت‌های آن هم برای مسئولین و هم مردم بیان نشده است ولی هنرمندان استان قم در زمینه‌های مختلف هنری در عرصه ملی و بین المللی موفقیت‌های چشمگیری بدست آوردند.

حسینی کاشانی با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان قم یادآور شد: یکی از سیاست گذاری های ما این است که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش نمایش، استان قم را به عنوان قطب تئاتر دینی کشور معرفی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: البته به این معنا نیست که موضوعات دیگر را در عرصه نمایش استان دنبال نکنیم امّا به دلیل قابلیت‌های بالایی که در قم داریم پیشنهاد دادیم که قم می‌تواند قطب و محور نمایش دینی در سطح کشور باشد و طبیعتا اگر این هدف گذاری با کمک مجموعه نمایش دنبال شود منجر به دریافت امتیازاتی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد برا استان و رشد و توسعه هنر نمایش در استان می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه به دنبال تقویت زیرساخت‌های هنری بخش نمایش بودیم، اظهار کرد: در راستای استفاده از خرد جمعی در زمینه هنر نمایش به کمک اساتید شورای سیاست گذاری نمایش را در استان داریم و طی جلساتی پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه تئاتر و نمایش با اعضا شورا سیاست گذاری مشورت می‌شود و نمونه آن برگزاری جشنواره تئاتر در استان بود.

وی با اشاره به اینکه ضعف زیر ساخت‌های هنری استان بر کسی پوشیده نیست گفت: تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم ولی سعی ما بر این بوده که بتوانیم زیرساخت‌ها را تقویت کنیم خوشبختانه زمینه استفاده از تالار برای اهالی هنر هر روز بیشتر می‌شود و اخیرا مقدمات ساخت یک پلاتو برای انجام تمرینات هنرمندان در کنار تالار فراهم شده ضمن اینکه ساخت مجتمع فرهنگی دیگری را در خیابان امام داریم و امیدواریم با نگاه مثبت مسئولین بودجه مورد نیاز برای این طرح را دریافت کنیم.

حسینی کاشانی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی اعلام آمادگی کرد و افزود: سالن‌های زیادی بلااستفاده در اختیار نهادهای دولتی و غیر دولتی هستند که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن تأکید بر صندوق اعتباری هنر بیان کرد: این صندوق با ۱۴۰۰ عضو در استان بحث هنر کارت را دنبال می‌کند و کمک‌های خوبی برای کل مجموعه استان دارد و در هفته‌های آتی تمهیداتی در نظر گرفته شده که اهالی رسانه هم بتوانند در این صندوق عضویت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال هم در حوزه نمایش برنامه‌های مختلفی را دنبال خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امسال سه برنامه ویژه در حوزه نمایش داریم، جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان که در حال اجرا است که خوشبختانه با توجه به برگزاری کنگره شهدای استان جشنواره تئاتر خیابانی افلاکیان با رویکرد ایثار و شهادت برگزار شد و امیدواریم این جشنواره را به صورت سالیانه داشته باشیم همچنین برگزاری جشنواره تئاتر استانی که ۲۳ گروه برای شرکت در آن اعلام آمادگی کردند و سومین برنامه هم جشنواره ملی نمایشنامه خوانی است که با مشارکت بنیاد رضوی و به میزبانی استان برگزار می‌شود.

در ادامه علی فرحناک رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم گفت: با توجه به فرصت زمانی اندک و شرایط بیماری کرونا استقبال خوبی را از جشنواره تئاتر استانی شاهد بودیم و ۲۶ گروه برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کردند و در نهایت ۱۶ نمایش آماده بازبینی شد.

وی افزود: در تاریخ ششم، هفتم و هشتم آبان ماه با حضور هیئت انتخاب بازبینی نمایش‌ها انجام شد و به زودی پس از تایید نهایی اسامی نمایش‌های برگزیده برای حضور در جشنواره اعلام می‌شود.

فرحناک متذکر شد: ما تصمیم داریم بین ۵ تا ۷ نمایش را در جشنواره داشته باشیم و این جشنواره از دوم تا پنجم آذرماه در قم برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان نشست از پوستر بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی قم رونمائی شد.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha