• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400081108187
  • خبرنگار : 50184

آغاز آموزش غیرحضوری دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد کرمانشاه

آغاز آموزش غیرحضوری دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به بازدید سرکنسول عراق در کرمانشاه از این دانشگاه اشاره کرد و از آغاز آموزش غیرحضوری دانشجویان خارجی این دانشگاه خبر داد.

مهدی صادقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازدید سرکنسول کشور عراق در کرمانشاه از زیرساخت های این دانشگاه و دیدار با مسئولین آن افزود: باتوجه به تحصیل تعداد قابل توجهی دانشجوی عراقی در این دانشگاه که بالاترین آمار را بین دانشگاه های استان دارد، سرکنسول عراق در این بازدید پیگیر شرایط تحصیل آنها شد.

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: در این دیدار، موضوع گسترش ارتباطات در حوزه های علمی، آموزشی و فرهنگی با دانشگاه های عراق هم مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مشکلات دانشجویان عراق در بحث امور کنسولی نیز موضوع دیگری بود که در این نشست مطرح شد، گفت: متاسفانه از آنجایی که در حال حاضر در کرمانشاه مرکز کنسولی دانشجویان نداریم، برای همین برای صدور ویزای دانشجویی و اقامت دانشجویان عراقی مدارک آنها را به تهران ارسال می کنیم که این فرآیند کمی زمان می برد. 

صادقی تصریح کرد: درصورتی که مرکز امور کنسولی دانشجویان خارجی در کرمانشاه راه اندازی شود، دیگر لازم نیست این فرآیندها را به وزارت علوم ارجاع دهیم.

وی در ادامه بااشاره به اقبال خوب دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه آزاد کرمانشاه، گفت: داشتن اعضای هیات علمی توانمند، زیرساخت های مناسب و تنوع رشته ها باعث شده تا دانشجویان عراقی تمایل زیادی برای تحصیل در این دانشگاه  داشته باشند.

مسئول امور بین الملل دانشگاه آزاد کرمانشاه افزود: حدود 60 درصد از دانشجویان عراقی این دانشگاه در رشته های علوم انسانی و 40 درصد هم در رشته های فنی و گرایش های آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، گفت: از آنجایی که تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های عراق هنوز توسعه نیافته، بنابراین بیشتر دانشجویان این کشور برای تحصیل در این مقطع به دانشگاه های ایران می آیند.

صادقی در ادامه با اشاره به آغاز آموزش های دانشجویان خارجی این دانشگاه، اعلام کرد: کلاس های دانشجویان خارجی نیز همانند دانشجویان داخلی به شکل غیرحضوری آغاز شده و تنها با اعلام وزارت علوم می توانیم آموزش ها را حضوری کنیم.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha