• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400081107848
  • منبع : نمایندگی زنجان

رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه:

پیگیر افزایش حجم تجارت ایران و ترکیه هستیم

پیگیر افزایش حجم تجارت ایران و ترکیه هستیم

ایسنا/زنجان رایزن بازرگانی کنسولگری ترکیه با بیان اینکه فرصت همکاری بین استان زنجان و ترکیه وجود دارد، گفت: آشنایی با ظرفیت‌های ویژه استان زنجان در بخش‌های مختلف، در آینده همکاری دو طرف اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، طاهر دینگیل در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی استان، با تاکید بر اینکه زنجان دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی زنجان دارای جایگاه ویژه‌ای است و فرصت همکاری دو طرف وجود دارد.

وی جایگاه اتاق زنجان را مهم و ویژه قلمداد کرد و افزود: تجارت همواره بر پایه اصول حرکت کرده و بسیاری از حوزه‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این مسئول با تاکید بر اینکه پیگیری افزایش حجم تجارت ایران و ترکیه در حال انجام است، گفت: از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های تجاری بهره خواهیم گرفت.

دینگیل با بیان اینکه مشکلات همواره در تجارت وجود داشته و تمام شدنی نیست، تصریح کرد: برخی از مشکلات با ایجاد ارتباط قابل حل بوده و در کنسولگری آماده دریافت مشکلات و انتقال آن‌ها به مسئولان برای حل آن‌ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه ترکیه از شرکای نخست تجاری استان زنجان محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده خاک مورد نیاز استان برای تولید شمش روی از دو استان کایسری و وان ترکیه وارد شده، همچنین همکاری و حضور هیئت‌های تجاری در گذشته بین زنجان و این استان‌ها، می‌توان همکاری‌های ویژه‌ای در این زمینه داشت.

علی یگانه‌فرد ادامه داد: در همین راستا پیشنهاد اتاق زنجان، حضور هیئت‌های تجاری به همراه اتاق‌های بازرگانی دو استان کایسری و وان و امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با اتاق بازرگانی زنجان است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ادامه با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک استان زنجان و کشور ترکیه، اظهار کرد: یکی از این زمینه‌ها همکاری در بخش کشاورزی است که می‌تواند برای طرفین مثمرثمر واقع شود.

وی با اشاره به تولید بالای زیتون به عنوان قطب کشوری در استان زنجان، تصریح کرد: در گذشته هیئتی نیز از استان زنجان از ترکیه و شهر ازمیر در این زمینه بازدید کرده و با توجه به ظرفیت‌های دو طرف آمادگی همکاری در این بخش وجود دارد.

یگانه‌فرد با بیان اینکه در بحث تولید روغن و فرآورده‌های جانبی زیتون، زمینه همکاری مطلوبی با ترکیه وجود دارد، ابراز کرد: وجود زمینه‌های همکاری مشترک و همسایگی، فرصتی برای گسترش همکاری‌های دو جانبه فراهم کرده که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به ظرفیت نمایشگاهی زنجان، آن را یک فرصت برای توسعه روابط تجاری برشمرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا غرفه‌هایی در اختیار فعالان نمایشگاهی ترکیه برای حضور در نمایشگاه‌های استان قرار داده شده و نسبت به برگزاری نمایشگاهای مشترک نیز اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اقدامات مشترک باید با یک برنامه و نقشه راه پیگیری و عملیاتی شود، افزود: اعزام هیئت‌های تجاری و پذیرش آن نیز از دیگر اقداماتی است که می‌توان در آینده با یک نقشه راه، آن‌ها را پیگیری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha