• دوشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400081006988
  • خبرنگار : 71592

پس از چند ماه وقفه

از سرگیری کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین

از سرگیری کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به تشکیلات خودگردان فلسطین

در سایه بحران شدید مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و ناتوانی این نهاد از پرداخت حقوق کارمندان، اتحادیه اروپا اعلام کرد، حمایت مالی خود از تشکیلات را پس از توقف چندماهه از سر می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شادی عثمان، مسوول دفتر اطلاع رسانی و ارتباطات اتحادیه اروپا در قدس گفت، اتحادیه طی روزها یا هفته‌های آینده بخشی از تعهدات مالی خود به تشکیلات را انجام خواهد داد و این گام می‌تواند به تشکیلات در وفای به عهد خود و پرداخت حقوق کارمندان بخش خدمات مدنی کمک کند.

تحلیلگران می‌گویند، از سرگیری کمک‌های اتحادیه به تشکیلات بسیار مهم است و در زمان بسیار سخت و بحران مالی شدیدی صورت می گیرد که دامن گیر تشکیلات شده است تا جایی که این نهاد از پرداخت حقوق کارمندان و انجام سایر تعهدات مالی خود عاجز مانده است.

این حمایت پس از سفر هفته پیش محمد آشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان به کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد که در آن قول حمایت مالی ۶۰۰ میلیون دلاری را گرفت.

آشتیه برای جذب حمایت از روند حل و فصل و از سرگیری حمایت های مالی به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، لوکزامبورگ و اسکاتلند سفر و با مقامات مختلف در کشورهای اروپایی و اتحادیه دیدار کرد.

اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود، به حمایت از امور اجتماعی خانواده های فقیر فلسطینی ادامه خواهد داد و نخستین سری از کمک‌ها را سال ۲۰۲۲ ارائه می‌کند.

اتحادیه سالانه حدود ۳۰۰ میلیون یورو به تشکیلات خودگردان کمک می کند اما این حمایت از سال پیش کمتر شده است.

مشاور زید الایوبی، عضو شورای انقلابی جنبش فتح گفت، درآمد خزانه تشکیلات خودگردان طی پنج سال اخیر به میزان ۹۰ درصد کاهش و نیازهای مالی آن افزایش پیدا کرده است تا جایی که تشکیلات برای رفع کسری مالی و تامین حقوق کارمندان مدنی در کرانه باختری و نوار غزه از بانک های فلسطین وام می گیرد.

وی گفت، تصمیم اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از تشکیلات تاثیر مثبتی خواهد داشت و باقی کشورها را هم برای حمایت مالی از تشکیلات تشویق می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha