• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400080906597
  • خبرنگار : 71516

تشکر پادشاه عربستان از بحرین و کویت درباره لبنان/ استقبال بیروت از بیانیه عمان

تشکر پادشاه عربستان از بحرین و کویت درباره لبنان/ استقبال بیروت از بیانیه عمان

وزارت خارجه لبنان از بیانیه وزارت خارجه عمان درباره بحران و تنش به وجود آمده میان بیروت و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال کرد. در عین حال ملک سلمان در تماس‌هایی از امیر کویت و پادشاه بحرین به دلیل مواضعشان در قبال وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه عمان که در آن از بحران در روابط لبنان و برخی کشورهای عربی ابراز تأسف کرده و همگان را به خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق مذاکره دعوت کرده بود، استقبال می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما بر تمایل لبنان برای برقراری بهترین روابط با برادرانمان در شورای همکاری خلیج (فارس) و برادران عربمان تأکید می‌کنیم.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان تماس تلفنی با همتای عمانی خود یعنی بدر بوالسعیدی برقرار و از موضع این کشور تشکر کرد.

اظهارات اخیر جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن باعث تنشی میان لبنان و برخی کشورهای عربی شده است.

در این راستا سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از اقداماتی که این کشور در قبال اظهارات قرداحی اتخاذ کرده که نشان دهنده همبستگی عربستان و بحرین و کویت و وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، تشکر کرد.

پادشاه بحرین بر عمق روابط دو کشور و هبستگی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد.

پادشاه عربستان در تماس تلفنی با نواف الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز از تدابیر کویت در قبال اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان تشکر کرد و گفت، این موضع‌گیری منعکس کننده همبستگی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است.

امیر کویت نیز گفت، تدابیری که کشورش لحاظ کرده دال بر وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و عمق برادری بین ملت‌های شوراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۲:۵۰

سران کویت یادشان رفته که ایران تنها کشوری بود که صدام به کشوررشا ن حمله کرد فرار کردند وایران پناهشان داد عربستا طرفدار صدام بود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۹

این خبر رو از کجا اوردی؟ هیچکس به ایران فرار نکرد همه به عربستان رفتن من خودم خرمشهری هستم توی جنگ عراق با آمریکا آره اومدن اینور ولی کویت حتی 1 نفر هم فرصت نکرد بیاد اینور فرصتم می‌کرد نمیومد مگر ایرانیان مقیم اونور

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۹:۴۹

کی بود کی بود من نبودم حکایت عربهاست هر چه ایران کمک کنه حتی یه ثانیه یادشون نمی مونه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۱۸:۲۸

وزیر‌اطلاع‌رسانی‌لبنان‌راه‌حق‌رانشان‌ملک‌سلمان‌داد‌.اما‌این‌پیر‌احمق‌که‌بزودی‌بهنیاکان‌دوزخنشینش‌ملحق‌خواهد‌شداز‌سر‌کبروغرور‌نپذیرفت.باشد‌که‌یمنی‌های‌مظلوم‌با‌قدرت‌خداوند‌حقشان‌را‌رمیدند.