• یکشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400080906071
  • منبع : نمایندگی همدان

هزینه ۱۲۷ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران کرونایی در همدان

هزینه ۱۲۷ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران کرونایی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از هزینه ۱۲۷ میلیارد تومانی بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به کرونا در همدان خبر داد.

دکتر سعید فرجی به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته اجباری برای انجام آزمون وسع وجود ندارد، افزود: هر فردی می‌تواند بطور رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی قرار بگیرد.

وی افزود: اگر فردی بخواهد عضو صندوق بیمه ایرانیان سازمان شود و از تخفیف برخوردار باشد، باید در آزمون وسع شرکت کند و اگر در دهک ششم و یا پایین تر باشد می‌تواند تا ۵۰ درصد از تخفیف حق بیمه  برخوردار شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۶ هزار خانوار در استان در آزمون وسع شرکت کردند که جمعیت زیرپوشش بیش از ۳۵۰ هزار نفر هستند گفت: برای ۷۵ درصد سرپرست‌ها که عمدتا ممکن است تک نفری باشد و برای ۵۴ درصد کل سرپرست و خانواده دفترچه صادر شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در حال حاضر دفترچه چاپ نمی‌شود و اطلاعات افراد در سامانه ثبت شده است. 
وی با اشاره به اینکه از آبان ماه سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا اجباری در آزمون وسع نبوده و هر فردی با مراجعه و درخواست بیمه، از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد، گفت: از اسفندماه سال ۹۸ با شیوع بیماری کرونا سازمان بیمه سلامت در کنترل این بیماری تدابیری اتخاذ کرد که یکی از آنها  پاسخگویی روزانه به درخواست‌های آزمون وسع بود.

دکتر فرجی با بیان اینکه سازمان به تدریج به این نتیجه رسید که هر فردی که به علت کرونا بستری می‌شود زیر پوشش بیمه باشد و آزمون وسع انجام نشود، افزود: اقدام دیگر پاسخگویی در سامانه تلفنی ۱۶۶۶ بود که معمولا برای شکایات است اما از اسفند سال ۹۸ تا تیرماه سال ۹۹ گروه‌هایی در سازمان و در سطح کشور ساماندهی شد که  پاسخگوی افراد در خصوص کرونا بودند تا از مراجعه به مراکز درمانی و ازدحام جلوگیری شود و به کنترل بیماری کرونا کمک کند. هم اکنون سامانه تلفنی ۱۶۶۶ پاسخگوی کلیه سوالات و مشکلات بیمه شدگان در خصوص خدمات بیمه سلامت است. 

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات بستری افراد مبتلا به کرونا زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفت عنوان کرد: اگر هر فردی بیمه نداشت به عنوان بیمه شده بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کرد که حتی بیمه شده سایر سازمان‌ها که به تازگی بیمه‌اش قطع شده بود، به راحتی می‌توانست از خدمات بیمه سلامت برخوردار شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه تقریبا به طور متوسط ٤٨ میلیون ریال هزینه هر یک از بیماران مبتلا به کرونا است که از ابتدا در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفت افزود: تا کنون افزون بر ۲۶ هزار و ۷۰۰ پرونده بیمار کرونایی در استان ثبت شده و مورد تایید قرارگرفته است.

وی بیان کرد: تقریبا ۱۲۷ میلیارد تومان در استان همدان برای بیماران مبتلا به کرونا هزینه شده که عمدتا پرداخت شده و بخش اندک باقیمانده نیز در تعهد است و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha