• شنبه / ۸ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400080805242
  • خبرنگار : 50191

پیش بینی رشد ٩ درصدی بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در رویکرد بودجه سال ١۴٠١

پیش بینی رشد ٩ درصدی بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در رویکرد بودجه سال ١۴٠١

ایسنا/سیستان و بلوچستان صبح امروز شنبه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: در برنامه هفتم توسعه و سند آمایش سرزمین نگاه ویژه به بخش کشاورزی است و علیرغم خشکسالی ها رشد اقتصادی هدف گذاری شده برای بخش کشاورزی استان برای سال آتی، ٩ درصد است.

به گزارش ایسنا- مهرداد عرب اول افزود: نظام بودجه ریزی برای سال آتی بیشتر به سوی پروژه های اثرگذار اقتصادی که نقش مهمی در تولید، اشتغال و بهره وری داشته باشد حرکت خواهد کرد و از همین رو با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها، بیشترین اتکا به بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به تدوین سند آمایش و اهمیت توسعه و تأثیر گذاری بخش کشاورزی از مدیران این بخش خواست تمامی برنامه ها و فعالیت های خود را بر اساس هسته های کلیدی سند آمایش تنظیم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست با اشاره به توانمندی ها و استعدادهای استان همه زیر بخش های کشاورزی خصوصا گیاهان دارویی، محصولات باغی وبویژه میوه های گرمسیری، زراعی،  دام وطیور، شیلات و آبزی پروری و صنایع غذایی و تبدیلی نقش مهمی در توسعه سرمایه گذاری و اشتغال و رشد اقتصادی ایفا خواهد کرد.

محمد علی نیکبخت تصریح کرد: توسعه کشاورزی قراردادی ،توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و بکارگیری بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور برای ارتقای کشاورزی سیستان وبلوچستان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ١٧۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملیکی استانی به این سازمان اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته بیش از  ٨۴ درصد رشد داشته است.

فریدالدین سلیمی طبس  اذعان کرد: علاوه بر اعتبار استانی طی سال جاری تا به امروز سازمان جهاد کشاورزی ۶۵ میلیارد و ٣٨۵ میلیون تومان از محل اعتبار ملی تخصیص داشته است.

وی افزود: این میزان اعتبار در قالب ٢٣ طرح و بیش از ۵٠٠ پروژه در زیر بخش‌های  آب و خاک، تولیدات گیاهی و دامی و... هزینه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha