• پنجشنبه / ۶ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400080604102
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران:

لزوم جمع آوری شهربازی های مغایر با استانداردهای لازم در مازندران

لزوم جمع آوری شهربازی های مغایر با استانداردهای لازم در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: شهرداری ها موظف به جمع آوری شهربازی های مغایر با استاندارد های لازم هستند.

احمد حسین زادگان در نخستین جلسه شورای استاندارد استان مازندران که حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز حضور داشت، با عنوان اینکه نظارت استاندارد در همه زمینه ها یک ضرورت و اولویت است، افزود: ارتقای استاندارد خصوصا استانداردسازی شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، آسانسورها، مصالح ساختمانی و ساختمان‌ها و نظایر آن در دستور کار این شورا قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان این که باید فرآیند این کار در قالب یک سامانه مشخص جهت نحوه فعالیت شرکت های بازرسی و صدور پروانه توسط سازمان استاندارد به صورت دقیق اجرایی شود، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد به تناسب جمعیت و میزان ساخت و سازها باید ایمن سازی آسانسورها  را توسط شرکت های ذی ربط عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها موظف به جمع آوری آن دسته از شهربازی هایی که مغایر با استاندارد ملی حسب گزارش اداره کل استاندارد است هستند و هیچ مجموعه ای در استان بدون تاییدیه و مجوز از اداره کل استاندارد حق فعالیت ندارد.

حسین زادگان اظهارکرد: شهرداری ها و دهیاری های استان حداکثر یک ماه پس از برگزاری دوره آموزشی نسبت به درخواست در سامانه مربوطه و عقد قرارداد با شرکت های بازرسی اقدام نمایند.  

وی گفت: شرکت های بازرسی نباید انحصاری باشند و پراکندگی شرکت ها باید مورد تاکید و در اولویت قرار گیرد و همچنین دستگاه های دولتی براساس اعتباراتی که دارند آسانسورهای خود را باید بروزسانی کنند و نهادهای نظارتی هم در صورت قصور با این دستگاه های اجرایی خاطی برخورد کرده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری مشخص برای این بخش درنظر گیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha