سلیمان عباسی چهارشنبه پنجم آبانماه در آیین رونمایی از پوستر دومین المپیاد مهارتی دانشجویان سراسر کشور که به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، اظهار کرد: به دلیل برگزاری موفق نخستین المپیاد مهارتی و با بهرهگیری از تجربیات بدست آمده، برگزاری دومین المپیاد به صورت خودجوش در دستور کار قرار گرفت و قرار است در ۱۲ گروه رشته و در چهار بخش استاندارد دانشگاهی برگزار شود.
وی خواستار بهرهگیری از ظرفیت دانشجویان در کنار اساتید دانشگاهی برای برگزاری دومین المپیاد مهارتی شد و افزود: باید دانشجویان را در امر برگزاری المپیاد سهیم بدانیم و با همفکری و هم اندیشی، المپیاد امسال را کیفیتر از سال قبل برگزار کنیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در ادامه گفت: برگزاری دومین المپیاد مهارتی که در سال گذشته در بین دانشگاههای جامع علمی کاربردی و امسال در بین تمامی دانشگاههای سراسر کشور برگزار میشود با هدف شناساندن دانشگاه با ویژگیهای خاص خود و بهره گیری از ظرفیتهای دانشگاهی در سطح ملی است.
وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی در سطح کشور گفت: ترویج فرهنگ مهارتی و جذب مخاطب بیشتر برای حل مشکلات جامعه از جمله موضوعاتی است که با استفاده از ظرفیت این میزان مرکز جامع علمی کاربردی در سطح کشور میتوان بهرهبرداری کرد.
عباسی با اشاره به ترویج مدرک گرایی در کشور گفت: بسیاری از دانشجویان صرفا به اخذ مدرک بسنده کردند در حالیکه مدرک دانشگاهی آنان دردی از جامعه دوا نکرده است. امسال برای اولین بار ۵۲ درصد افرادی که واجد شرایط بودند، انتخاب رشته نکردند، ۴۸ درصد آنان انتخاب رشته کردند و کمتر از این میزان وارد دانشگاه شدند که قابل بررسی است و این بیانگر آن است که مهارت جای خود را در آموزش عالی باز کرده است و امسال افزون بر ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب واحد کردند.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز با اشاره به برگزاری المپیاد مهارتی در سال گذشته و برای اولین بار در سطح دانشگاهی به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امسال با تهمیدات صورت گرفته توسط ریاست عالیه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و کارکنان ستادی دانشگاه قرار بر این شده است که دومین المپیاد مهارتی بین تمامی دانشگاه های کشور برگزار شود.
مهدی رئوفی افزود: این المپیاد به صورت دو مرحلهای برگزار خواهد شد و در مرحله اول آزمون به صورت کتبی و تستی و مرحله دوم نیز به صورت حضوری و عملی خواهد بود.
وی بیان کرد: به دلیل برگزاری المپیاد در بین تمامی دانشگاههای کشور باید علاوه بر بهره گیری ظرفیت دانشگاههای استان از پتانسیل جوامع دانشگاهی استانهای دیگر نیز استفاده شود. براین اساس نامهای برای معرفی اساتید در ۱۲ رشته ارسال شد که حدود هشت استان کشور در پاسخ به نامه ارسالی اساتید دانشگاهی خود را معرفی کردند که پس از جمع بندی نهایی برخی رشتهها را در بین استانهای دیگر توزیع خواهیم کرد تا از پتانسیل اساتید دیگر استفاده و طراحی سوال به آنان واگذار شود.
وی بیان کرد: سوالاتی که برای المپیاد طراحی می شود باید به گونهای باشد که موضوع مهارتی را پوشش دهد و از تئوری محور بودن خارج شوند تا در سال های آینده این المپیاد از ۱۲ رشته به ۲۰ رشته افزایش پیدا کند و به چشم انداز نهایی یعنی رسیدن به ۳۳ رشته که هم اکنون در سطح دنیا برگزار میشود دست یابیم.
رئوفی افزود: در طراحی سوالات عملی نیز از پتانسیل اساتید سایر استانهای کشور استفاده خواهیم کرد تا بتوان یک المپیاد مهارتی با برخورداری از تمامی شاخصهای مطلوب برگزار شود.
انتهای پیام
نظرات