• سه‌شنبه / ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400080402811
  • خبرنگار : 50026

۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی در خراسان جنوبی تولید شد

۲۳۶ هزار اصله نهال جنگلی در خراسان جنوبی تولید شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال ۲۳۶  هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف جنگلی در سه نهالستان این استان تولید شده است.

عباسعلی محمودی، امروز سه شنبه ۴ آبان به رسانه‌های گروهی گفت: این تعداد نهال شامل گونه های بادامک،سنجد،اقاقیا،زیتون تلخ، ارغوان، زبان گنجشک، سرو و سایر درختان است که در نهالستان‌های استان برای غرس در پروژه‌های توسعه جنگل و فضای سبز تولید شده است؛ همچنین ۲۵۴ هزار اصله نهال از گونه های گفته شده آماده توزیع در فصل درختکاری است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه بخشی از جنگل‌های استان به دلایلی مانند آتش سوزی و خشکسالی شدید حاکم بر استان، آفات و یا برخی از جانواران مانند تشی دچار آسیب می‌شود، گفت: هرساله بخشی از جنگل‌های استان با غرس نهال ترمیم می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال عملیات جنگل کاری با نهال و بذر در سطح ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های استان پیش بینی شده است که در صورت تامین اعتبار در فصل مناسب اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقشه عملیات  پیشنهادی جنگل کاری امسال در همین سطح ۲۰۰  هکتار از اراضی ملی این استان تهیه شده است، گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار  هکتار جنگل به صورت دست کاشت در استان با استفاده از گونه‌های جنگلی بادامک، بنه، ارغوان، بادام و... ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: عدم  پراکنش بارندگی به طور مناسب بویژه در فصل رویش، وضعیت توپوگرافی استان، نداشتن نیروی انسانی کافی ، معارضات و عدم استقبال مردم در سامان های عرفی، کوتاه بودن فصل اجرای عملیات جنگل کاری و ابلاغ دیر هنگام اعتبارات لازم از مهم‌ترین مشکلات بخش جنگل کاری استان است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰  هزار هکتار از جنگل‌های استان بر اثر تغییرات اقلیمی، خشکسالی‌های پی در پی و نفوذ ریزگردها و شیوع آفت دچار خشکیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای صیانت از جنگل‌های استان انجام عملیات اصلاحی در هزار و ۵۰۰  هکتار از جنگل ها شهرستان طبس در سال جاری اجرایی شده است، یادآور شد: خراسان جنوبی دارای ۶۲۷ هزار و ۷۲۳ هکتار جنگل دارد که عمدتا از نوع جنگل‌های تنک ناحیه رویش ایران و تورانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha