• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400080301774
  • خبرنگار : 71496

سفر اشتیه به اروپا برای جلب حمایت‌های مالی و فشار بر اسرائیل

سفر اشتیه به اروپا برای جلب حمایت‌های مالی و فشار بر اسرائیل

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) سفر خود به اروپا را در چارچوب تلاش‌ها برای جلب حمایت‌های سیاسی و مالی از دولتش که دچار یک بحران مالی بزرگ است، آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ابراهیم ملحم، سخنگوی کابینه فلسطین اظهار کرد: سفر محمد اشتیه (نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین) به اروپا شامل سه کشور خواهد بود و قرار است او در کنفرانس حامیان مالی در بروکسل حضور یافته و سپس به لوکزامبورگ برود، همچنین قرار است او در کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل در اسکاتلند شرکت کند.

ملحم در ادامه اعلام کرد: اشتیه در این سفر کشورهای اروپایی را به حمایت از روند سازش، ازسرگیری حمایت از بودجه کابینه‌اش و اعمال فشار بر اسرائیل جهت برچیدن موانع از سر راه برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تشویق خواهد کرد.

کابینه فلسطین به دلیل اقدام مسؤولان اسرائیلی در کسر درآمدهای مالیاتی و نیز به دلیل توقف حمایت‌های مالی کشورها و دست کشیدن آنها از تعهدات سابقشان در پشتیبانی مالی از خزانه فلسطین، با یک بحران مالی شدید مواجه است، به شکلی که خزانه تشکیلات خودگردان فلسطین چند ماهی است هیچگونه حمایت مالی از سوی کشورهای عربی دریافت نکرده و کشورهای اروپایی نیز همانند گذشته کمک‌های مالی خود به تشکیلات را انجام ندادند.

پیشتر وزیر دارایی فلسطین با اشاره به اینکه کمک‌های پولی بین‌المللی به بودجه فلسطین در سال ۲۰۲۰ از ۳۵۰ میلیون دلار فراتر نرفت، از طرف‌های حامی مالی خواسته بود همانند آنچه در سال ۲۰۱۳ برقرار بود، این کمک‌ها را از متوسط سالانه ۸۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش دهند.

کابینه فلسطین به دلیل کسری بودجه، بودجه کل سال مالی ۲۰۲۱ را در حالی تصویب کرد که یک کسری حدودا یک میلیارد دلاری برای آن پیش بینی می‌شود.

پاندمی کرونا نیز تاثیرات زیادی بر وضعیت اقتصادی فلسطین گذاشت و اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۱.۵ درصد کاهش رشد داشت که این بیشترین میزان افول سالانه از زمان تاسیس تشکیلات خودگردان فلسطین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha