• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400080301364
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

با تخصیص اعتبار؛

علوفه حیات وحش خراسان جنوبی تامین می‌شود

علوفه حیات وحش خراسان جنوبی تامین می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به واریز ۲۵ میلیارد ریال برای تامین آب و غذای حیات وحش استان، تصریح کرد: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی است که هشت میلیارد ریال آن برای خرید علوفه و دان هزینه خواهد شد.

حسن اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر باعث آسیب جدی به مناطق تحت حفاظت و پوشش گیاهی مناطق و در نتیجه آسیب به وحوش شده است.

وی با اشاره به تداوم وضعیت خشکسالی در امسال، افزود: اکنون برای زمستان امسال، حدود ۱۰ تن علوفه ذخیره داریم و در ماه‌های گذشته توزیع علوفه دستی آغاز کرده‌ایم، اما در توزیع این علوفه نیز نباید زیاده روی کنیم و این امر را تنها در مناطق بحرانی و برای جلوگیری از ورود حیات وحش به باغات کشاورزی انجام می‌دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به واریز ۲۵ میلیارد ریال برای تامین آب و غذای حیات وحش استان، تصریح کرد: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار ملی است که هشت میلیارد ریال آن برای خرید علوفه و دان هزینه خواهد شد.

اکبری اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت گوشتخوارانی مانند پلنگ و یوزپلنگ در طبیعت بسیار کاهش یافته است و در این شرایط اکثر حیات وحشی که سن آنان بالای ۹ سال است، دندان‌های خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند از علوفه‌ها تغذیه کنند.

وی با بیان اینکه اکنون علوفه مناسبی در منطقه وجود ندارد و این امر باعث تلفات حیات وحش می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که در سرشماری امسال حیات وحش، حداقل ۱۰ درصد جمعیت حیات وحش بر اثر خشکسالی کاهش داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه در سال جاری هنوز بیماری ویروسی و واگیردار در جمعیت حیات وحش استان مشاهده نشده است، افزود: تاکنون مورد مثبتی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش استان ثبت نشده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با اعتبارات تخصیصی بتوانیم در حوزه تغذیه حیات وحش گام‌های مطلوبی برداریم تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha