• دوشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400080301352
  • منبع : نمایندگی اردبیل

به همت جهاددانشگاهی؛

کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با دیجیتال مارکتینگ در اردبیل برگزار شد

ایسنا/اردبیل کارگاه آموزش مجازی «آشنایی با دیجیتال مارکتینگ» از مجموعه برنامه‌های شتابدهی کسب و کارهای فناورانه جوانان به همت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

در این کارگاه که دوم آبان برگزار شد، مدرس دوره‌های کارآفرینی و برندینگ گفت: مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه‌ای از فرآیندهاست که تولید کننده، مشتریان و مصرف‌کننده نهایی را از طریق جمع‌آوری اطلاعات به هم متصل می‌کند.

فرشید احدی، تحقیقات بازار را یکی از موثرترین راه‌ها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت عنوان و خاطرنشتن کرد: این اطلاعات برای تعریف فرصت و تهدید، ارزیابی فعالیت‌ها و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با بیان اینکه هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار مهم هستند، خاطرنشان کرد: برای تصمیمات کسب‌وکارهای کوچک به منظور ورود به حوزه‌ای جدید یا تولید محصولات جدید، تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

این کارشناس برند و کارآفرینی با اشاره به تفاوت‌های تحقیقات بازاریابی و بازار ادامه داد: هر دوی این مفاهیم جزئی از مارکتینگ محسوب می‌شود و شامل فعالیت‌هایی است که قبل از فروش محصول انجام می‌گیرد هرچند، تعدادی از متخصصین، تحقیقات بازار را زیرمجموعه تحقیقات بازاریابی می‌دانند و گروهی دیگر بر این عقیده اند که این دو مفهوم در بعضی فعالیت‌ها هم‌پوشانی دارند، یعنی فعالیت‌هایی مانند ترند و سایز و بررسی بازار هدف را جزئی از تحقیقات بازار و مستقل از تحقیقات بازاریابی می‌دانند.

احدی در ادامه کارگاه، نحوه تحقیق بازار، مقدمات و مفاهیم ساخت وبسایت، ایمیل مارکتینگ، متن‌نویسی، تولید محتوا، نحوه عملکرد SEO و روش‌های بهینه‌سازی وبسایت برای جست وجو گرها، آنالیز و تبلیغات گوگل، صفر تا ۱۰۰ شبکه اجتماعی اینستاگرام و چگونگی عملکرد آن برای کسب و کارها برای مخاطبان توضیح داد و در مورد چگونگی انتخاب درست کلمات کلیدی و فروش از طریق بستر دیجیتال و مهندسی معکوس رفتار مشتریان در بستر دیجیتال با در نظر گرفتن مدل‌های نوشتاری روانشناختی، نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج در تولید محتوا را به مخاطبان تشریح کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha