• سه‌شنبه / ۲۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400072719568
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر هنری هنرواره خبر داد:

ارسال ۳۳۹ اثر به نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل»

ارسال ۳۳۹ اثر به نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل»

ایسنا/اردبیل دبیر هنری نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» از ارسال ۳۳۹ اثر به این هنرواره خبر داد.

ناصر صادقی ۲۷ مهرماه با اعلام این خبر افزود: ۱۸۲ اثر در بخش نستعلیق و ۱۵۷ اثر در بخش شکسته‌نستعلیق به دبیرخانه ارسال شده که بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و تهران است.

وی در خصوص داوری آثار افزود: باتوجه‌به کمیت، محتوای فنی و معیارهای هنری همچون استفاده بهینه از اصالت خوشنویسی به‌عنوان رویکرد اصلی هنرواره و توجه به ابعاد ابداعی و نوآورانه در ترکیب‌بندی نوشتار و ارائه زیبایی‌شناسانه و امروزی از متن شعر قید شده در فراخوان، مرحله اول و دوم بازبینی و داوری آثار انجام و نتایج مشخص شد.

صادقی با بیان اینکه ۷۵ اثر به بخش نمایشگاه هنرواره راه یافت، ادامه داد: اسامی هنرمندان راه‌یافته به نمایشگاه، همچنین تاریخ برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این هنرواره، باتوجه‌به شرایط بهداشت عمومی جامعه از نظر کرونا، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دبیر هنری نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» اضافه کرد: رضا امینی، ناصر صادقی و صفر گالشی اعضای هیئت داوران نخستین هنرواره ملی خوشنویسی «ایران دل» آثار دریافت شده توسط دبیرخانه را در محل حوزه هنری استان اردبیل مورد قضاوت، نقد و بررسی قرار دادند.

به گفته صادقی، این هنرواره با رهنمودهای آیت‌الله عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان و انتخاب شعر نظامی گنجوی شاعر بلندآوازه ایرانی با محتوای وطن‌دوستی و اتحاد ایرانیان شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان و اعلام موضوعات مرتبط با مضمون شعر و با نگاه ویژه به حفظ جایگاه و شأن میهن‌دوستی در شرایط خطیر امروز و همدلی ایرانیان در طول تاریخ، هنرمندان با ارسال ۳۳۹ اثر استقبال خوبی از هنرواره کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha