• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072618630
  • خبرنگار : 50212

یک مسئول:

برای پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر، چاره‌ای جز وحدت وجود ندارد

برای پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر، چاره‌ای جز وحدت وجود ندارد

ایسنا/مرکزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: وحدت شیعه و سنی راهبرد مقابله با توطئه دشمنان است.

حجت‌الاسلام عباس دانشی شامگاه یکشنبه ۲۵ مهرماه در آستانه فرارسیدن هفته وحدت در مسجد اهل تسنن اردوگاه افاغنه شهید ناصری ساوه اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت است و وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) به شهادت قرآن کریم به دوستی با مومنین حریص بود.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) عالم‌ترین پیامبران و کامل‌ترین و مقرب‌ترین انسان‌ها بود، اظهار کرد: نبی مکرم اسلام(ص) محرم همه اسرار عالم بود و با سیر کردن در عرش الهی آینده بشر را در معراج دید و رنج او از رنج تمامی پیامبران بیشتر بود.

او افزود: پیامبر اسلام رحمت للعالمین است و بر تمامی انبیای الهی و جهان هستی مولایی دارد و اوست که امر به وحدت، محبت، دوستی و مودت با یکدیگر می‌دهد. اگر مسلمانان عالم به درس مودت و دوستی پیامبر توجه می‌کردند سرنوشت این چنینی سراغ جوامع اسلامی نمی‌آمد و اگر با هم متحد شوند هیچ ابرقدرتی توان مقابله با آنان را ندارد چراکه دین ما دین کامل و کتاب آسمانی ما کتاب نجات بشر است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به ظلمی که در گذشته به مردم افغانستان صورت گرفت، گفت: مردم افغانستان در جنگ با اتحاد جماهیر شوروی پیروز شدند اما متاسفانه پس از پیروزی نتوانستند بر تفرقه پیروز شوند و از بزرگان خود تبعیت کنند و چون بر تفرقه پیروز نشدند با وجود سرنگونی حکومت طالبان، این کشور پذیرای آمریکایی‌ها شد. رهبران افغانستان بعد از موفقیت در جنگ شوروی بر توپ و تانک و جنگنده غلبه کردند اما نتوانستند بر تفرقه پیروز شوند و به همین دلیل آمریکایی‌ها مسلط به امور افغانستان شدند و ۲۰ سال مسلمانان این کشور را قتل عام کردند.

وی بیان کرد: برای پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر چاره‌ای جز وحدت وجود ندارد و اگر در سراسر دنیا اتحاد داشته باشیم قدرت‌های جهان نمی‌توانند بر امت مسلمانی مسلط شوند. قرآن نسخه کامل تمامی کتاب‌های آسمانی است و جبهه کفر از شنیدن صدای قرآن در سرتاسر جهان هراس دارد و بر این اساس است که نمی‌خواهد صدای اسلام و قرآن در دنیا شنیده شود.

او از قرآن کریم به عنوان معجزه اسلام یاد کرد و افزود: برخی کتب دینی به جز قرآن بارها دستخوش تغییرات شده و اکنون از آنها چند نسخه وجود دارد اما طبق تایید کارشناسان جهان قرآنی که با دست خط صحابه پیامبر(ص) و امام علی (ع) در آن دوران نوشته شده با قرآن‌های امروزی برابر است که این نشان از عظمت و قدرت پروردگار و کامل بودن دین اسلام است. کتاب‌هایی نظیر شاهنامه و مثنوی‌ها و دیگر کتب این چنینی در طی سالهای گذشته دستخوش تغییرات شده‌اند اما معجزه الهی یعنی قرآنی که امروز در دست چند میلیارد انسان با زبان‌های مختلف در حال استفاده است با قرآنی که در دست پیامبر خدا بود تفاوتی نداشته و ندارد و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: پروژه اسلام هراسی و قرآن هراسی از اهداف دشمنان است و آنها نمی خواهند صدای اسلام در جهان طنین انداز شود و از تفرقه بین امت اسلامی برای عملی کردن اهداف خود استفاده می‌کنند اما اگر اتحاد و وحدت به عنوان پیام نبی مکرم اسلامی در بین مسلمانان نهادینه شود قطعا اهداف دشمنان اسلام محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام دانشی با اشاره به سابقه ارتباط و معاشرت خود با علمای اهل تسنن در ایران و خارج از کشور گفت: تقویت ارتباط بین اهل تشیع و تسنن منجر به تقویت وحدت و اتحاد خواهد شد. ما مسلمانان باید تفاوت مذهبی یکدیگر را درک کنیم و بدانیم هر مذهب و آیین اعتقادات و رسوم خاص خود را دارد و مذهب به عنوان یک ارتباط بین فرد و خدای فرد است که از بدو تولد تا برزخ با اوست.

وی احترام به دین و آیین یکدیگر را از راههای تقویت وحدت دانست و افزود: در صورت حاکمیت شیعه بر سنی یا سنی بر شیعه باید عدالت و کرامت را رعایت کرد و بدانیم که پیامبر خدا برای همه مردم دنیا محبت و مودت و دوستی را آرزو می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha