• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400072416667
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار:

شهرداری برای اداره شهر باید درآمدزایی کند

شهرداری برای اداره شهر باید درآمدزایی کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه مردمی، محلی و خودکفا محسوب می‌شود، گفت: شهرداری‌ها حدود ۱۰۰ منبع برای درآمدزایی دارند، شهرداری برای اینکه بتواند در شهر خدمات ارائه دهد، باید بتواند درآمدزایی کند و این درآمدها را برای امورات شهری هزینه کند.

 اقبال عباسی ۲۴ مهرماه در دیدار با اعضای شورای شهرکرد و محمدتقلی جاپلقی- شهردار جدید شهرکرد با تاکید بر اینکه بحث مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: شهردار برای بحث مدیریت شهر باید با اعضای شورای شهر رابطه تنگاتنگی داشته باشد، اگر این امر به‌درستی در دستور کار قرار نگیرد، قطعا مدیریت شهر با مشکل مواجه خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره قوانین شهرداری‌ها، گفت: ۶۰ درصد بودجه اختصاص یافته به شهرداری‌ها صرف هزینه‌های عمرانی و ۴۰ درصد نیز باید صرف هزینه‌های جاری شود، قطعا اگر شهرداری این تقسیم‌بندی را رعایت نکند، شهردار منظبطی نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عموما مردم از وظایف و قوانین موجود در شهرداری‌ها بی‌اطلاع هستند، یادآور شد: همین مسئله موجب می‌شود مردم انتظاراتی فراتر از وظایف از مجموعه شهرداری داشته باشند، بنابراین نیاز است شهردار وظایف کاری مجموعه خود را برای مردم تبیین کند تا مردم نیز برای اداره شهر ، شهردار را یاری کنند.

عباسی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه مردمی، محلی و خودکفا محسوب می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها حدود ۱۰۰ منبع برای درآمدزایی دارند، شهرداری برای اینکه بتواند در شهر خدمات ارائه دهد، باید بتواند درآمدزایی کند و این درآمدها را برای امورات شهری هزینه کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: شهرداری‌ها عموما از طریق سرمایه‌گذاری، ارائه خدمات و درآمدهای اتفاقی درآمدزایی می‌کنند که عموما درآمدهای اتفاقی شهرداری‌ها ناچیز بوده و درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری نیز برای شهرداری‌ها توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین بهترین شیوه برای درآمدزایی در شهرداری‌ها بحث درآمد حاصل از خدمات است، همچنین شهرداری‌ها می‌توانند از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی درآمد خود را در حوزه خدمات شهری افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد مسکونی، خدماتی و صنفی در شهر شهرکرد وجود دارد، توضیح داد: در بحث ساخت و ساز بسیاری از ساختمان‌ها تخلفاتی صورت می‌گیرد، شهرداری باید در گام اول با نظارت دقیق جلوی بروز هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز را بگیرد، اما در صورت بروز تخلف شهرداری باید جرایم بازدارنده‌ای را در نظر بگیرد تا این جرایم از تخلف جلوگیری کند، همچنین درآمد حاصل از جرایم در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر برای آبادانی هزینه شود.

عباسی تاکید کرد: عموما بیش‌ترین تخلفات در حوزه ساخت و ساز در حاشیه شهرها رخ می‌دهد، این مسئله باعث ایجاد جلوه بصری نامناسب در این مناطق می‌شود، شهرداری باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه شهر شهرکرد از نظر رعایت نظافت جزو شهرهای پاکیزه در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرداری باید در نهادینه کردن کردن فرهنگ شهرنشینی در بین عموم مردم اهتمام ویژه بورزد، بودجه شهرداری باید شفاف باشد تا مردم با اطلاع از وضعیت بودجه انتظارات بجایی از مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری شهرکرد در اسرع وقت نسبت به وصول مطالبات خود از دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را انجام دهد تا بتوان از این بودجه در سال آینده برای اداره شهر استفاده کرد.

عباسی با بیان اینکه باید برای مشخص شدن ورودی و خروجی شهر شهرکرد یک طرح تهیه شود، بیان کرد: برای این مسئله نیازمند یک مشاوره مجرب هستیم، در صورت تهیه و مطالعه طرح استانداری هزینه اجرای آن را پرداخت می‌کند، برای این کار هماهنگی لازم با اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری صورت بگیرد، همچنین برای طراحی المان‌ها پیوست فرهنگی و اجتماعی تهیه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha