• شنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400072416614
  • خبرنگار : 71588

۴۴ زخمی در درگیری‌ میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

۴۴ زخمی در درگیری‌ میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

میان فلسطینیان و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان اسرائیلی در استان‌های مختلف کرانه باختری درگیری‌هایی رخ داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، در شهرک "بیتا" در استان نابلس، واقع در شمال کرانه باختری پس از اینکه اشغالگران، فلسطینیان را مجبور به تخلیه کانون شهرک‌سازی در بالای کوه "صبیح" کردند، درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داد و  پس از اقامه نماز جمعه شهروندان فلسطینی راهپیمایی علیه شهرک‌سازی در این شهرک برگزار کردند و سربازان رژیم صهیونیستی به سمت معترضان گاز اشک‌آور و گلوله مشقی شلیک کردند.

در همین راستا، یکی از ساکنان  شهرک "بیتا" خطرنشان کرد: ما به راهپیمایی‌ها علیه شهرک سازی ادامه خواهیم داد حتی اگر در نتیجه آن همگی ما شهید شویم.

در شهر قدس اشغالی نیز، نیروهای رژیم صهیونیستی به منطقه "الکروم" یورش بردند و سربازان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان گلوله مشقی و بمب‌های صوتی و گازی شلیک کردند.

در استان "قلقیلیه" واقع در شمال غرب کرانه باختری، در جریان راهپیمایی مسالمت‌آمیز علیه شهرک‌سازی نیروهای رژیم اشغالگر دو جوان فلسطینی را زخمی کردند و ده‌ها تن دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی یکی از مسیرهای فرعی منتهی به روستای "کفر قدوم" را با تپه‌های خاکی بستند و مانع ورود کشاورزان به مزارع زیتون شدند.

در استان "بیت لحم" نیز درگیری‌های میان فلسطینیان و سربازان رژیم صهیونیستی در شهرک "الخضر" رخ داد و سربازان اسرائیلی به سمت فلسطینیان گلوله مشقی و بمب‌های گازی و صوتی شلیک و خالد فواز صلاح، اسیر آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

در استان "سلفیت" واقع در شمال غرب کرانه باختری، در نتیجه حمله ۳۰ شهرک‌نشین اسرائیلی از شهرک "رحالیم" با سنگ و گاز فلفل به مزارع فلسطینیان در روستای "یاسوف" واقع در شرق شهر "سلفیت" چهار فلسطینی از جمله دو زن زخمی شدند.

ساکنان این روستا گفتند که آنها دائما در معرض حمله اشغالگران و شهرک‌نشینان اسرائیلی با هدف کوچاندن اجباری آنها از اراضی خود قرار می‌گیرند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در جریان درگیری‌های میان نیروهای رژیم اشغالگر با فلسطینیان در دو شهرک "بیتا" و "بیت دجن" واقع در شهرستان "نابلس" ۴۴ تن زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین همچنین اعلام کردد، یک شهروند فلسطینی به ضرب گلوله مشقی زخمی شد و ۴۱ فلسطینی به خاطر استنشاق بمب‌های گازی دچار حالت خفگی شدند و دو فلسطینی دیگر در جریان تعقیب‌شان توسط اشغالگران زخمی شدند.

طبق اعلام منابع پزشکی در جریان سرکوب راهپیمایی هفتگی علیه شهرک‌سازی در روستای "کفر قدوم" در شرق "قلقیلیه" دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله مشقی زخمی و ده‌ها تن دچار حالت خفگی شدند و فلسطینیان در این راهپیمایی خواستار باز شدن خیابان این روستا شدند که از حدود ۱۷ سال پیش به نفع شهرک‌نشینان "قدومیم" در خاک این روستا بسته شده است.

شماری از شهروندان فلسطینی نیز در شهرک "بدو" واقع در شمال غرب شهر قدس نیز در نتیجه استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha